uit angst dat het contract zal worden opgezegd....Immokantoor wil misschien een snel commissieloon opstrijken, zelfs als dat wat lager is....
Ik zou het toch eens laten schatten door een meer onafhankelijk schatter, zoals bv. een notaris. Het is niet slecht te beseffen dat immokantoren vaak de strategie hanteren om zo hoog mogelijk te schatten in de hoop zo het contract te kunnen binnenhalen. Zeker als de tweede en volgende schatter reeds wisten wat de eerste had geschat, is de mogelijkheid groot dat dat is wat hier is gebeurd.De vraagprijs lijkt me vrij juist na meerdere schattingen....
Waarom vraag je niet aan de notaris om het uit de hand te verkopen?Het is ook zeer recentelijk door een notaris geschat en die zijn schatting lag ook rond de 315000 euro - 320000 euro. en is zeker geen molenbeek, maar watermaal - bosvoorde.
zit nu voor 6 maanden vast aan contract.Waarom vraag je niet aan de notaris om het uit de hand te verkopen?Het is ook zeer recentelijk door een notaris geschat en die zijn schatting lag ook rond de 315000 euro - 320000 euro. en is zeker geen molenbeek, maar watermaal - bosvoorde.
Is stukken goedkoper dan commissieloon + btw te moeten betalen op de verkoop.
M.i. is dit niet correct, als je de officiele tarieven volgt, zie www.notaris.be , en met een verkoopprijs van 320.000 euro dan kom ik aan commissie van niet eens 2500 euro. wat niet eens 1% is van de verkoopprijs, zelfs niet met de BTW erbij!zit nu voor 6 maanden vast aan contract.
Heb inderdaad met notaris onderhandeld, maar meneer vroeg ook 2 pct plus btw, hetzelfde als het immokantoor.
ik zie het, maar onze notaris zei dat 2pct plus btw zijn tarief was, omdat hij nogal laks was en niet echt zin had om te verkopen, hebben we maar voor een immokantoor gekozen dat ook aan 2 pct plus btw werkt.M.i. is dit niet correct, als je de officiele tarieven volgt, zie www.notaris.be , en met een verkoopprijs van 320.000 euro dan kom ik aan commissie van niet eens 2500 euro. wat niet eens 1% is van de verkoopprijs, zelfs niet met de BTW erbij!zit nu voor 6 maanden vast aan contract.
Heb inderdaad met notaris onderhandeld, maar meneer vroeg ook 2 pct plus btw, hetzelfde als het immokantoor.