Vorige week vonden we op de website van een makelaar een huisje in het bos. Ik vroeg naar de bouwvergunning maar er bleek er geen te zijn. Vervolgens vroeg ik of er geen pv opgemaakt was, het antwoord was neen.
Vandaag contact opgenomen met de gemeente. Er was inderdaad geen vergunning maar en was wel pv opgemaakt. Volgens de ambtenaar had de makelaar wel degelijk navraag gedaan. Zij verzweeg dit dus met opzet.
Bij het buitengaan komt de buurman ons zijn huis aanbieden, ik maak afspraak om na het we te komen tekenen (het huis stond ons aan en was voor 1961 gebouwd ,voor de wet stedebouw) . Thuisgekomen annuleert de verkoper onze afspraak, zijn kinderen waren zogezegd niet akkoord met de verkoop. Een paar dagen later staat het huis dat wij zouden kopen op de site van de makelaar. Achter onze rug had ze de eigenaar een contract laten tekenen tegen ongeveer het dubbele van de prijs. Wij waren tweemaal klant bij die makelaar, ook ons vorige huis hadden we bij haar gekocht.
Een dubbele vraag, mag de makelaar een pv verzwijgen EN DIT ONGESTRAFT, mag ik de naam van de makelaar publiek maken???