Elektriciteitskeuring na aankoop

Purple
Topic Starter
Berichten: 246

Elektriciteitskeuring na aankoop

#1 , 12 dec 2019 17:16

Hallo,

Hoe lang heb je tijd om een afgekeurde elektrische installatie te laten herkeuren na aankoop van een woning?
Ik dacht dat dit 18 maanden was te tellen vanaf de akte.

Op het verslag van de keuring staat echter dat dit binnen het jaar na de eerste keuring moet en door diezelfde firma.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil het zo snel mogelijk in orde brengen. Maar zou het graag door een andere firma laten keuren.

Redenen:
-1 van de opmerkingen was het ontbreken van een schema, welk gewoon op de verdeelkast ligt dus ja :roll:
-dubbelpolige schakelaars niet aangesloten, terwijl dan verder in het verslag staat: wegens ontbreken schema, zijn er geen schakelaars open of losgemaakt voor inspectie.
-geen volledige inspectie gebeurd wegens ontbreken van schema.

Ik wil dus vermijden dat we alles herstellen, ze komen herkeuren en dan wel een grondige inspectie doen en weer inbreuken vinden.
Of kijken ze enkel naar de zaken die ze afgekeurd hebben?

Ook is deze gebeurd in samenwerking met de firma die het epc heeft gemaakt en daar staan ook grote kemels in.
Mazout ipv aardgas, totaal geen isolatie(terwijl sommige duidelijk zichtbaar zijn), het niet-geïsoleerde gedeelte van het dak is blijkbaar groter dan het dak zelf,...
EPC keuring is gebeurd zonder een bezoek ter plaatse, verslag is gemaakt dmv foto's!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tor
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 dec 2019 21:01

Kan je het niet door een andere firma laten keuren? Zij keuren goed en je hebt een geldig attest.
Als er iets gebeurt: hier is het attest.

Reclame

Terug naar “Kopen”