Tuinbouwgrond-> Bouwgrond

arzawa
Topic Starter
Berichten: 1

Tuinbouwgrond-> Bouwgrond

#1 , 30 jul 2009 20:02

Beste,

Mijn vader heeft juist voor zijn overlijden mij een grond geschonken. Bij navraag valt deze grond volgens het huidig BPA onder Koeren en Hovingen, de grond ligt wel duidelijk aan het straat, 15 m aan straatkant.

Volgens de stedenbouwkundige ambtenaar zou ik een verzoek moeten indienen bij het schepencollege om deze grond tot laten doorgaan voor bouwgrond. Maar dit kan tot een anderhalfjaar duren.

Kan ik deze grond ondertussen niet verkopen aan de prijs van een bouwgrond, immers het verzoek zal zowiezo goedgekeurd worden, maar ik zou gewoon nú het perceel willen verkopen?

Dank bij voorbaat

nico

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
dieke
Berichten: 1299

#2 , 31 jul 2009 10:31

Wie niet waagt, niet wint. Maar ik vrees dat 'niet wint' sowieso het geval zal zijn. Ik zie alvast geen enkele koper gek genoeg om de prijs van bouwgrond te betalen voor grond die het niet is.

Tweede cliché: Zeg nooit nooit. Jij kan nu wel ervanuit gaan dat het sowieso zal worden ingekleurd als bouwgrond, maar zolang je niets op papier hebt, is het geen bouwgrond. Simple as that.

Vaoke
Berichten: 400

#3 , 31 jul 2009 11:34

Surf eens naar de volgende website van de Vlaamse Overheid.. neem uw tijd.. en u zal onmiddellijk veel wijzer worden of van een droom, die men u misschien aangepraat, worden verlost.

Met wat geduldig zoekwerk en na het aanklikken van de betrokken gemeente, de straatbenaming, het huisnummer of het meest nabije huisnummer.. wordt dat ballonnetje van diene ambtenaar misschien nu al doorgeprikt.. tot daar nog aan toe; doen zou ik zeggen:
http://www2.vlaanderen.be/ruimtelijk/index.html

Op deze website kan u, naast het Gewestplan, ook de RUP's (ruimtelijke uitvoeringsplannen in uitbreiding op het bestaande Gewestplan) raadplegen; als de groene stip komt te liggen in een "rode zone" (lees: bouwzone of bouwgrond) of "roos ingekleurd kader" (lees: uitbreidingsgebied ofte toekomstgrond).. dan zit u goed of naar de (verre) toekomst goed.. is dat niet het geval (bijv. groen, geel, etcetera) dan zal u uw droom moeten opbergen.

Reclame

Terug naar “Kopen”