Wijziging van notais op de laatste faze van aankoop

european.connection
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

Wijziging van notais op de laatste faze van aankoop

#1 , 18 feb 2019 14:41

Wij aankopen grond in Wallonie.
Tekening van acte is op 28.02.

Door de geschil met onze eigen notaris over andere zaak hebben wij nu schending van vertrouwen. In het algemeen geven we er de voorkeur aan niet langer met deze notaris samen te werken.

Vraag: kunnen we de notaris in zo'n laat stadium wijzigen (we stemmen ermee in om indien nodig de aankoop er sluiten met een notaris van de koper) en een eigen notaris af te vuren, of is het op dit moment onmogelijk?

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#2 , 18 feb 2019 15:03

In principe moet dit kunnen, eventueel kan er wel een klein geschil volgen tussen notarissen over ereloon.

PS Om een notaris af te vuren heb je een extra vergunning nodig, vrees ik. Of een andere vertaling ?

european.connection
Topic Starter

#3 , 18 feb 2019 15:13

Bij af te vuren bedoelde ik wijziging van notaris gewoon.
Laatst gewijzigd door european.connection op 18 feb 2019 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Oude Belg

#4 , 18 feb 2019 15:36

PS Om een notaris af te vuren heb je een extra vergunning nodig, vrees ik. Of een andere vertaling ?
"To fire a notary" met translate, veronderstel ik. :lol:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

european.connection
Topic Starter

#5 , 18 feb 2019 15:38

" fire a notary" met translate, veronderstel ik." klopt

Terug naar “Kopen”