Hoi,
Ik ben nieuw op het forum en dit omdat ik met enkele vragen zit.
Even een korte schets om eventueel de situatie te begrijpen:
Mijn ouders zijn bijna rond met hun scheiding en mijn moeder krijgt haar deel van de verkoop van ons huis (staat al vast, dit bedrag krijgt ze zeker) maar dit pas nadat de notaris alles heeft opgemaakt en wanneer dit is, is nog heel onduidelijk.
Mijn moeder heeft ondertussen al een appartementje gezien dat volledig naar haar hart is. Dit is echt wat ze zoekt en hier zou ze heel gelukkig kunnen worden. En heeft hierop haar bod gedaan dat reeds bevestigd is. Want er waren andere kopers. Nu kan ze het voorschot betalen maar na vier maand zou ze het volledige bedrag moeten betalen, wat ze zeker zal krijgen, maar het is nog niet zeker dat dit binnen de vier maanden is. Daarom heeft de verkoper een soort van nalatigheidintrest voorgesteld van 1% op de verkoopprijs per maand dat het volledige bedrag niet betaald is.
Omdat dit bedrag vrij hoogt ligt heeft mijn moeder geïnformeerd naar een overbruggingskrediet.
Naar onderzoek heb ik begrepen dat je dit krediet krijgt op een afbetaling van 1 tot max 3 jaar.
Nu mijn vraag is: Als mijn moeder bijvoorbeeld een maand nadat ze dit overbruggingskrediet heeft gekregen het geld van ons huis nu krijgt. Moet zij dan nog 11 maanden intrest betalen op het geleende bedrag (indien ze opteerde voor een afbetaling van 1jaar) of moet je vast die twaalf maanden interest betalen.
Of zijn er andere mogelijkheden? Ik denk omdat mijn moeder snel heel belangrijke beslissingen moet nemen misschien door de mooie praat van een bankier of ander persoon te snel misschien een beslissing neemt die voordeliger had kunnen zijn.
Alvast bedankt voor uw tijd.