gedrag van vastgoedmakelaar t.o.v. koper

Scorpio
Topic Starter
Berichten: 242

gedrag van vastgoedmakelaar t.o.v. koper

#1 , 08 jun 2009 09:32

Ik ben een huis aan het kopen. We zijn tot een akkoord gekomen ivm de prijs en de meeste opschortende voorwaardes, behalve die van een lening. Ik moet eerst een lening hebben voor ze een verkoopsovereenkomst wensen te tekenen. Dit is de wens van het agentschap, niet van de verkoper (een bejaard koppel)! Dus ik ben het nodige aan het doen... Ondertussen wens ik wel bestekken te laten maken door vakmannen omdat de meeste (grote) renovaties tijdens augustus zouden moeten gebeuren. Omdat ik geen verkoopsovereenkomst wil tekenen zonder te lening te hebben zeggen ze me dat ze het huis niet meer willen laten zien, enkel nog aan andere potentiële kopers... (pff, alsof, ze zijn gewoon te lui). Ik heb dan de eigenaars (die om de hoek wonen) gevraagd of zij dat een probleem vonden, en of ze wouden open doen voor mij. Geen probleem! Het agentschap is dit te weten gekomen en heeft ons zowat verboden nog contact met elkaar te hebben (is dit de kleuterklas???). Want de zoon is advocaat en die vindt dat ook. Bon, ik heb met de zoon gepraat en die vindt het normaal dat ik niet teken voor ik een lening heb, dat ze best wat kunnen wachten en dat er geen probleem is dat ik met vakmannen langskom. Mijn vraag is nu: kan ik eisen dat het agentschap mij het huis laat bezoeken met vakmannen? Ik kom niet elke dag met iemand anders aan... Tot nu toe enkel voor de ramen, een contact van het agentschap, en morgen nog eens een elektrieker + nog ramen. Vandaag komt de expert van de bank langs, dus het zal snel vooruit gaan nu. De verkoper betaalt zijn geld toch voor een dienst, en is die dienst niet te zorgen dat ze een koper hebben en alles doen omdat die de nodige informatie kan verzamelen voor zijn aankoop? Ik wij er ook op dat dit agentschap niet zijn rol van informatie plicht t.o.v. de koper heeft vervuld. Ik heb zelf al mijn informatie moeten verzamelen, tot het ontdekken van een bouwovertreding waar zij op de hoogte van waren.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”