Geldigheidsduur bod

Fengelen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geldigheidsduur bod

#1 , 19 nov 2018 22:45

Hallo

Voor de aankoop van een garage heb ik mijn bod per e-mail uitgebracht, echter zonder geldigheidsduur. Enerzijds omdat ik er niet aan gedacht had, anderzijds om het ook wel echt de intentie was om zo snel mogelijk de koop te sluiten.

Ondertussen zijn er 5 maanden verstreken en wachten we nog steeds op de eerstvolgende stap, ttz omdat de minderjarige zoon van de verkoper blijkbaar mede eigenaar is moet er eerst een volmacht geregeld worden via het vredegrerecht alvorens de notaris documenten kan opmaken. Alles gebeurt transparant en in open communicatie, maar feit is wel dat het dossier nog steeds niet is voorgekomen.

Nu zou ik graag weten : hoe lang blijft mijn bod bindend?
Ik moet op een gegeven moment hier toch een punt kunnen achter zetten zodat ik kan uitkijken naar een alternatieve aankoop?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2018 10:21

Nu zou ik graag weten : hoe lang blijft mijn bod bindend?
Zolang je er geen datum op plakt: eeuwig.
Ik moet op een gegeven moment hier toch een punt kunnen achter zetten zodat ik kan uitkijken naar een alternatieve aankoop?
Dit kan je. Stuur de eigenaar(s) een aangetekend schrijven, waarin je verwijst naar uw uitgebrachte bod. Meld hen dat je nu al 5 maand wacht op een antwoord en dat dit naar uw mening ruim voldoende moet zijn om al dan niet op dit bod in te gaan. Stel dus dat je met dit aangetekend schrijven wil te kennen geven dat uw bod nog geldig blijft tot datum XXXX (geef ze bijvoorbeeld nog 2 weken), en dat na die datum de verkopers uw bod als onbestaande mogen beschouwen, indien er voor die datum geen akkoord is.

Als je na datum XXX nog niets gehoord hebt, kan je rustig uitkijken naar iets anders.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 20 nov 2018 10:25

Voor alle duidelijkheid, is het bod ook aanvaard of niet?

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 nov 2018 10:34

Voor alle duidelijkheid, is het bod ook aanvaard of niet?
Mmm, goeie vraag. Ik ga er in mijn antwoord uiteraard van uit dat het bod nog niet aanvaard was. Als het bod wel formeel aanvaard is, is het een andere zaak, natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Kopen”