Immo

boxsboxs
Topic Starter

Immo

#1 , 09 mei 2009 19:21

Een immo burau heeft 3 maanden de kans gehad om mij huis te verkopen, daar zijn ze dus niet in geslaagd. Op die periode van 3 maanden zijn ze met 1 kandidaat koper het huis komen bezichtigen.Ik heb ook nooit een verslag onvangen van de geleverde prestaties in die 3 maanden. Het immo burau is nu natuurlijk niet tevreden dat ik nu zelf wil verkopen aan de originele prijs min hun commissie loon (10000€) ,wat voor mij toch het zelfde blijft, die 10000€ was ik toch kwijt als zij zouden verkocht hebben. Ze trachten op verschillende manieren mij te overtuigen om toch verder te gaan met hen (doe ik niet meer). Ik weet dat ze mij nu kunnen een lijst sturen van personen waar ze mee onderhandeld hebben over de verkoop. Ik heb nu het vermoeden dat ze een waslijst met namen gaan opsturen ,in de hoop dat de persoon aan wie ik misschien wel verkoop daar zal op voorkomen. Mijn vraag: wie kan of mag op die lijst voorkomen, en hoe kunnen ze ooit bewijzen dat die persoon ooit inlichtingen over mijn huis heeft gevraagd. Hij kan inlichtingen over 20 andere huizen hebben gevraagd. Graag een opheldering ?????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 14 mei 2009 16:20

Wel ,ik kijk ook uit naar het antwoord .
Ik heb dan wel een contract van 6 maanden lopen maar momenteel is hier de makelaar ook maar 1 keer geweest met kandidaat kopers .
Ik heb haar sinds 7 april niet meer gehoord ,dit was dan daags na de bezichtiging .Ik weet dus hoegenaamd ook niet wie er zoal info komt vragen .Al staat in het contract in dat zij mij maandelijks zou inlichten over de gang van zaken maar wat dat betreft hoor ik haar ook niet.

boxsboxs
Topic Starter

#3 , 16 mei 2009 10:13

Ik heb zelf een en ander opgezocht,bekijk de volgende link even

http://www.juridat.be/cgi_loi/loi_N.pl?cn=2007011230

Reclame

Lori

#4 , 16 mei 2009 10:25

Thanks Boxsboxs :wink:
Dus kan ik hier wel vanop maken dat zij mijn maandelijks moet inlichten en daaraan verzaakt .

boxsboxs
Topic Starter

#5 , 16 mei 2009 19:17

Ja dat is toch wat de wet zegt. Jammer dat je er 6 maand aan vastzit

dieke

#6 , 16 mei 2009 23:30

Ja dat is toch wat de wet zegt. Jammer dat je er 6 maand aan vastzit
Je zit er geen 6 maand aan vast als dat immokantoor verzaakt je maandelijks te informeren. Wij hebben op basis van hetzelfde feit ooit de opzeg betekent aan een immokantoor. Ze plegen immers contractbreuk op die manier.

pieterverherstraeten
Contacteer: Website

#7 , 05 jun 2009 13:25

geachte,

het overmaken van een lijst met namen van personen daarop is onvoldoende. men moet meer gegevens kunnen overmaken, zoals o.m. telefoonnummers edm. om aan te tonen dat zij effectief met deze mensen contact hebben gehad!

U kan altijd het KB van 12 januari 2007 er even op nalezen dat U eveneens kan terugvinden op de website van het BIV ( beroepsinstituut voor vastgoedmakelaars).

mvg,

Pieter Verherstraeten

Terug naar “Kopen”