elektriciteit

Thomas Morus
Berichten: 5925
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

Re: elektriciteit

#16 , 20 jul 2018 18:15

Mogelijk dat op dat circuit bij TS 16 A zekeringen staan...

TS moet er zich van vergewissen dat die keuringsorganismen zich ingedekt hebben tegen van alles en nog wat.
En particulieren zijn doorgaans geen deskundigen...dus die kan je moeilijk iets verwijten.

Begrijp ook de boosheid van TS want ik ben het volmondig eens dat die verplichte keuringen maar een "valse zekerheid" geven...maar dat is een ander verhaal.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fox1980
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#17 , 20 jul 2018 18:33

Ja inderdaad staan foutief getekend op eendraadschema en er zijn ook dubbelcontact schakelaars gebruikt. Dus veronderstel ik dat al mijn draden op 2.5 mm moeten staan. Er zijn zelf stopcontacten die 1.5mm stroomkabel hebben. Zal dit zeker nog bespreken met elektrieker en expert... dank u

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 jul 2018 18:49

Als alles in buizen zit waarom geen nieuwe draden van 2.5 trekken, of zijn het kabels ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

fox1980
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#19 , 20 jul 2018 18:53

Zij spijtig genoeg kabels in plamuursel...anders had ik het zelf opgelost...wil gewoon wettelijk in orfe zijn en zekerheid hebbe voor mijn gezin...kprobeer hier niks aan te verdiene of veranderingen aan te brenge op iemand anders zijn kosten...heb hierveel voor betaald en ben maar een normale burger late we zegge dus komt hard aan

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 20 jul 2018 20:03

Met de juiste zekeringen is ook een niet wettelijke installatie wel veilig. Indien er dus zekeringen staan van 16 A is er geen probleem.

Terug naar “Kopen”