Compromis - waarborg op andere rekening dan in compromis - gevolgen?

Dario2301
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Compromis - waarborg op andere rekening dan in compromis - gevolgen?

#1 , 22 jun 2018 21:32

Beste

Begin deze week hebben wij een compromis getekend. In deze compromis staat dat wij een waarborg van 10% van de aankoopprijs dienen over te schrijven naar de derdenrekening van de makelaar. Na het tekenen van de compromis hebben we vernomen, dat de makelaar in financiële problemen zou zitten.

Stel dat we de waarborg zouden overmaken naar onze notaris in plaats van de makelaar, zijn er hier dan gevolgen aan verbonden?
Indien ja, wat kunnen dan de gevolgen zijn?

Alvast bedankt voor enige reactie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope
Berichten: 916

#2 , 23 jun 2018 07:02

Helemaal niet, want het is altijd veiliger om de waarborg bij de notaris onder te brengen.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 jun 2018 07:37

Uiteindelijk ga je een overeenkomst aan met de verkoper(s), niet met de makelaar.
Dus als eigenaar akkoord gaat, is er geen probleem.

(Zelf slechte ervaring met makelaar. 3 juridische procedures moeten doorlopen om som te recupereren die hij onterecht had ingehouden van waarborg.)
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Kopen”