aankoop huis-> knoeiboel door notaris van begin tot eind

Kreeg u een goede dienstverlening van uw notaris ?

Ja
50%
2
Nee
50%
2
 
Totaal aantal stemmen: 4
pircy
Topic Starter
Berichten: 1

aankoop huis-> knoeiboel door notaris van begin tot eind

#1 , 07 apr 2009 15:40

Midden december 08 lieten we een aankoopbelofte opstellen door een notaris in Borgerhout.
Bij ondertekening bleek die overeenkomst vol taalfouten te staan, en er moesten aanpassingen gebeuren.
Die belofte hield in dat er 4 weken tijd werd gegeven voor het vinden van een krediet en dat de belofte zou gelden t.e.m 15 april 09

Die 4 weken waren te kort, de kerstvakantie viel er immers in wat wilde zeggen dat 2 weken effectief kon gekeken worden naar een lening.
Gezien we dus geen lening hadden na deze termijn verbreekt de notaris zonder enige communicatie de aankoopbelofte, we mochten dit dus vernemen van de verkopende partij. Na enkele telefoontjes werd dit rechtgezet, er werd uitstel verleend en de lening kwam in orde.

Het woord communicatie blijkt ook de volgende maanden niet in de woordenboek te staan van dit notariskantoor.
Nooit wordt er op vragen geantwoord per e-mail, telefonisch is de notaris bijna nooit te bereiken.

De datum voor het ondertekenen van de akte werd vastgelegd op de laatste dag (15 april).

Op dit ogenblik hebben we 2 onkostenberekeningen gekregen, die beiden verkeerd waren.
We hebben ook twee voorstellen gekregen van aktes, beiden verkeerd of onvolledig.

We hebben zo zelf moeten aangeven dat er vermindering geldt op de onroerende voorheffing, dat er een stookolietank was en zo meer.

Ondertussen zitten we in de laatste week voor het verlijden van de akte en de juiste akte is nog steeds niet gekomen, ook niet de juiste onkostenberekening.

De medewerker die dit in orde moet brengen is op verlof (moeten we telefonisch vernemen) en de notaris is blijkbaar niet in staat dit over te nemen.
Een afspraak tot overleg kan enkel op de dag voor het verlijden van de akte.
We hebben gevraagd de akte en onkostenberekening alsnog te ontvangen, tot nu toe geen gehoor.
Enig middel, per telefoon, en per mail: geef ons een goed aktevoorstel en onkostenberekening of de kosten worden niet voorafgaand betaald want we weten toch niet hoeveel ze zijn.

De verkoper klaagt over gebrek aan communicatie, de bankdirecteur ontvangt documenten van de notaris die hij niet hoort te behandelen...


Kortom, "notaris uw raadgever" is hier niet van toepassing. We kunnen alles zelf controleren.
Onze indruk is eerder; de notaris wilt uw geld, en verder moet je zwijgen en zelf de rommel nakijken...
Laatst gewijzigd door pircy op 08 apr 2009 09:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 07 apr 2009 15:58

Hoogstwaarschijnlijk één van de laatste notarissen die het kantoor van zijn vader heeft geërfd.

U kan altijd naar de orde stappen, alle documenten met fouten ed. verzamelen en eventueel een schadevergoeding eisen. (zou wel wachten tot de akte is verleden...)

Er bestaan ook goede notarissen hoor.

Reclame

Terug naar “Kopen”