Wie mag helpen bij renovatie woning?

simonjo
Topic Starter

Wie mag helpen bij renovatie woning?

#1 , 23 okt 2008 00:55

Ik ben van plan een te renoveren woning te kopen om die dan zelf op te knappen, met hier en daar onbezoldigde hulp van enkele vrienden/buren voor de zware dingen.

Nu is het probleem dat enkel familie tot de 2de graad hiervoor toegelaten is... bijkomend probleem is dat een van die vrienden net ontslagen is wegens sluiting fabriek.

Om hem niet in de problemen te brengen zoek ik nu een oplossing, temeer omdat ik in het verleden bij hem ben gaan helpen, en hij zich nu een beetje verplicht voelt om bij mij te komen helpen.

Als alternatief zou ik hem voor vb 1% mede-eigenaar van die pand kunnen maken, als mede-eigenaar mag je volgens mij toch wel werken in je eigen huis of niet?

Indien OK, moet hij dan volle mede-eigenaar zijn, of is naakte mede-eigenaar voldoende?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 25 mar 2009 16:52

Ik zou die persoon zeker geen mede-eigenaar maken. Je haalt daar misschien in de toekomst nog veel problemen mee op de kop. Want dan heeft hij ook 1% beslissingsrecht.

Daarenboven moet je dan ook vermoedelijk een akte bij de notaris laten verlijden en alles wat daaraan vast hangt.

Hoe je het best oplost, weet ik niet.

Ik zou zeggen: gewoon laten meehelpen, maar zoals je zelf zegt...nogal gevaarlijk.

En zeker nu hij daarenboven nog eens stempeld.

evgoeth

#3 , 27 mar 2009 14:56

Ik meende mij te herinneren enkel familieleden tot in de tweede graad.
Dus ouders, grootouders, kinderen, kleinkinderen, broers, zussen.
Verder niemand.

Let er wel op dat als je volk aanneemt om veel en lang te werken je best een extra verzekering afsluit voor het geval deze personen iets voorhebben, denk niet dat de familiale verzekering deze kosten altijd dekt.

Reclame

Terug naar “Kopen”