brandverzekering

_Ine_
Topic Starter

brandverzekering

#1 , 28 feb 2009 16:07

Als een koop gesloten wordt op 1 april en de brandverzekering van de verkoper stopt eind maart, moet de verkoper dan nog een nieuwe brandverzekering aflsuiten, voor de koper dus? Of moet de koper dit zelf doen?
Stel er is op 1 april een brand, kan de koper dan de verkoper aanspreken indien deze geen brandverzekering meer had?

Bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper

#2 , 28 feb 2009 18:16

een brandverzekering is in belgie niet verplicht

de verkoper moet ook niets verzekeren dat niet meer van hem is
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

wanton

#3 , 28 feb 2009 18:32

Wat staat hierover in de compromis? dat is van belang.
Ik heb hier een verkoopsovereenkomst met het volgende :
"De verkoper verbindt er zich toe om het verkochte gioed verzekerd te houden tegen brand en andere risico's tot bij de ondertekening van de notariële akte , datum vanaf dewelke de koper alle maatregelen zal moeten treffen om voorschreven goed te verzekeren indien hij wenst verzekerd te zijn en de verkoper zijn polis zal mogen opzeggen."

Indien U zelf om een brandverzekering vraagt zal de maatschappij de polis maar starten na ondertekening van de notariële akte.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

sniper

#4 , 28 feb 2009 18:45

Indien U zelf om een brandverzekering vraagt zal de maatschappij de polis maar starten na ondertekening van de notariële akte.
wat dan eigenlijk fout is gezien u al eigenaar bent bij de ondertekening van de compromis
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Terug naar “Kopen”