Ik heb een voorlopige verkoopsovereenkomst getekend waarin enkel een prijs is afgesproken.
Nu wil ik de definitieve verkoopsovereenkomst tekenen maar daar staat het volgende in:
Hier wist ik uiteraard niets van bij het tekenen van de voorlopige verkoopsovereenkomst, en ik ga hier uiteraard ook niet mee akkoord. Kan ik op basis hiervan de verkoop annuleren? Wat zijn mijn kansen als de verkoper mij voor de rechter daagt?De verkoper verbindt er zich toe het bij deze verkochte goed volledig conform voornoemde stedenbouwkundige vergunning op te richten behoudens hetvolgende: afwijkingen ten aanzien van stedenbouwkundige vergunning : op de appartementen op de eerste verdieping en dakverdieping worden er terrassen gebouwd terwijl deze niet vergund zijn. Dienaangaande maakt de bouwvergunning volgende melding: “De platte daken kunnen in geen enkel geval als terras gebruikt worden.”
De koper verklaart hiervan op de hoogte te zijn en te volharden in de aankoop. De koper zal de verkoper of de instrumenterende notaris in geen enkel opzicht kunnen aanspreken in dit verband aangezien hij met kennis van zaken koopt na te zijn ingelicht over de risico's verbonden aan de aankoop van constructies die zonder vergunning zijn opgericht, zowel op burgerlijk als op strafrechterlijk vlak.