Wat te doen???

jarcozita
Topic Starter

Wat te doen???

#1 , 27 jan 2009 23:05

Een probleemstelling...

We staan op het punt om de koop van een huis af te handelen. de akte verleid bij de notaris op 17 februari aan staande.
echter,
vandaag te horen gekregen dat er wegens de financiële crisis, ook mijn werkgever er niet aan ontsnapt. Wegens herstructurering en verplaatsingen krijg ik een andere functie binnen het bedrijf.
Hierdoor wordt mijn paycheque ook aangetast( naar beneden toe dus)
Is er enige mogelijkheid om toch ng af te zien van de koop?
Wat zijn onze mogelijke opties / kosten
wie weet raad? dit komt hoogst onverwachtst en volkomen ongelegen

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 28 jan 2009 00:22

hmmm ben je in een dergelijke situatie niet verplicht je bank op de hoogte te brengen die dan kan besluiten dat ze je de lening niet meer kan gunnen.

Compromis ben je normaal gezien wel kwijt...

dieke

#3 , 28 jan 2009 07:21

Ik vrees dat er niks anders opzit dan door te gaan met de verkoop. U heeft m.i. 2 opties indien de afbetaling voor u echt te krap zou zijn.

1. Met de verkopers gaan praten en iets overeenkomen, misschien, heel misschien, willen zij wel akkoord gaan met een milde schadevergoeding voor annulatie verkoop. Reken hier echter niet op, u staat immers al vlakbij de afhandeling en ik kan me inbeelden dat verkopers er ook (financieel!) op rekenen dat die verkoop doorgaat.

2. U koopt het huis en zet het meteen opnieuw te koop. U kan de registratierechten dan voor een groot stuk terugtrekken maar zal sowieso enorme kosten gehad hebben en dan hopen we nog maar dat het huis snel weer verkocht raakt. Denk er ook aan dat u in dit geval kosten zal hebben bij de kredietinstelling, notaris,...

Wat Vandebos aanhaalt is volgens mij niet meer mogelijk zo vlak voor de aktedatum. Veel hangt daarbij af wat er in uw compromis bedongen werd. Indien het verkrijgen van een hypotheeklening een opschortende voorwaarde is, heeft u een waterkansje, maar meestal is dit beperkt in tijd (vaak 1 maand na datum verkoopovereenkomst). Begin daar dus al eens mee: lees uw verkoopovereenkomst erop na. Mijn gok is dus dat u geen andere dan de keuze hebt tussen de 2 bovenstaande opties.

Reclame

Terug naar “Kopen”