Heya,
We hebben een probleempje ivm een huis dat wij enkele maanden geleden gekocht hebben op een openbare verkoop:
Het huis wordt verwarmd op mazout en wanneer wij een keuringsattest van de (ondergrondse) tank en de ketel vroegen, zei de klerk vd notaris ons: ' Er staat een groene dop op, dus alles is ok'. Uiteindelijk bleek dat wij deze documenten toch nodig hadden, en hier zit nu het probleem.
Van de ketel hebben wij een attest van 13/01/06, terwijl wij het huis in de zomer 2008 gekocht hebben... Moeten wij geen nieuwer attest krijgen?
En van de ondergrondse tanks (2 in totaal: 1 met groene dop, 1 teruggevonden onder struiken in de tuin) hebben wij geen attesten (en als er zijn, zijn ze van 2006).
Is de notaris niet verplicht om ons die attesten te bezorgen bij de verkoop? De vorige eigenaar zal waarschijnlijk niet tussenkomen want het is al enkele maanden verkocht, maar kan ik de notaris aansprakelijk stellen?
Keuren, aan-of afsluiten van de tank en eventueel saneren (worst case) kost een hoop geld, en ik vraag me af of wij hier moeten voor opdraaien?
Alvast bedankt.