Compromis getekend in november, akte zal worden beschreven feb-maart.
De mensen die het kochten, gingen er niet meteen in gaan wonen dus de huurder kon blijven tot zijn contract afloopt okt 09.
Nu heeft deze laten weten dat hij het huurcontract vroeger wil opzeggen, mits opzeg van 3 maanden.
Dus ik belde mijn notaris, met de vraag wat ik nu moet doen moet de huurder nog aan mij opzeggen of aan de nieuwe eigenaars?
Volgens mijn notaris mogen we hier niet meer in tussen komen daar de compromis reeds getekend is, dus moet de huurder de opzeg doen aan de nieuwe "bijna" eigenaars.
Ik heb contact opgenomen met de notaris van de kopers die zei me net het omgekeerde u bent nog steeds eigenaar dus de huurder moet bij mij de opzeg doen.
Wat is het nu? ik weet het niet meer.
Nu vraag ik me af wat er in het slechtste geval wat kan er gebeuren?
Kunnen de kopers de koop weigeren hierdoor? Terwijl ik hier toch niet aan kan doen ik verkoop een appartement geen huurders.
Moet ik de 2 maanden waarborg eisen of niet, voor mij hoeft dit niet maar misschien naar de nieuwe eigenaar toe??
Ik heb met de nieuwe eigenaar gebeld, zei vertelde me we willen hiermee wachten tot bij de akte, helaas heb ik dit niet in de hand als mn huurder zn opzeg geeft doet die dat!
Zovele vragen geen antwoorden

bedankt voor jullie reactie's