Nu begin ik mij zorgen te maken over de kwaliteit van de bouwwerken. De eigenaar van het aannemersbedrijf is tevens de verkoper. Het gaat niet langs een makelaar. Mijn vertrouwen in hem ben ik kwijt aangezien hij beloftes niet na komt.
Ik vroeg me af aan welke voorwaarden zo een voorlopige verkoopsovereenkomst moest voldoen om geldig te zijn. Ik weet dat deze helemaal geen voorlopig karakter hebben en dat ze bindend zijn voor beide partijen. Ik vind hier een stuk uit de wettekst waarin staat :
Dit heb ik zeker niet ontvangen. Dat beknopt bestek waren 5 A4tjes, zonder hadtekeningen. Ook in de verkoopsovereenkomst wordt nergens verwezen naar een lastenboek. Verder is er in de verkoopsovereenkomst de keuze van mijn notaris niet ingevuld, omdat ik nog niet wist welke notaris ik ging kiezen.“Art.7.De overeenkomsten bedoeld in artikel 1 alsmede de beloften voor zodanige overeenkomsten moeten :...d) als bijlage, de nauwkeurige plannen en gedetailleerde bestekken omvatten van de werken waarop de overeenkomst betrekking heeft...Deze plannen en bestekken dienen ondertekend te zijn door een tot de uitoefening van dat beroep in België toegelaten architect en...Art.13.De niet-nakoming van de bepalingen van artikel 7, van artikel 12 of van de koninklijke besluiten genomen in uitvoering van deze artikelen, heeft de nietigheid van de overeenkomst ofwel de nietigheid van het met de wet strijdige beding tot gevolg.”(Wet Breyne).
Alvast bedankt voor jullie reactie.[/quote][/url]