Problemen huurders

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Problemen huurders

#16 , 09 jan 2017 17:07


Het staat zelf in mijn akte dat het raam kapot is gegaan na tekenen van mijn compromis. En heb foto's van voor de aankoop. Denk dat dit genoeg is
Bij je aankoop had je een plaatsbeschrijving moeten doen, nu heb je geen been om op te staan !

En zoals men al schreef een raam is niet op een paar maanden kapot, en als het via slijtage is wat normaal is, heb je zeker niks.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tibistef
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#17 , 10 jan 2017 10:57

Op 28.11.2016 koopt u een huis, het raam is dan in orde, en nu is het raam rot? Dat is wel erg snel.
Nee op 26/08/2016 hebben we de compromis getekend was niks aan. En op 28/11/2016 was het huis officeel van ons. Doordat de huurders aan.vorige eigenaar niks laten weten hebben tissen die periode dat er een lek zat is het raam volledig rot geworden. Dat staat ook in mijn akte,bij tekenen van compromis er nog niks aan was.
Dus op 3 maanden tijd,waar ik nog niks kon aandoen

Tibistef
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#18 , 10 jan 2017 11:02


Het staat zelf in mijn akte dat het raam kapot is gegaan na tekenen van mijn compromis. En heb foto's van voor de aankoop. Denk dat dit genoeg is
Bij je aankoop had je een plaatsbeschrijving moeten doen, nu heb je geen been om op te staan !

En zoals men al schreef een raam is niet op een paar maanden kapot, en als het via slijtage is wat normaal is, heb je zeker niks.
De verkoper heeft ons altijd gezegd dat er een plaatsbeschrijving was tot op 28/11/2016bij het tekenen van de akte er geen was. Op 26/08/2016 bij tekenen van compromis was er nog niks aan dat raam. De huurder heeft niks laten weten aan vorige eigenaar dat het daar lekte. Dus staat er in mijn akte dat raam beschadigd is na tekenen van.compromis

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 10 jan 2017 11:11

Op een PB staat geen einddatum en een houten raam kan op 3 maanden niet rot worden. Daarvan zijn minstens al merkbare sporen van te zien voor die periode.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#20 , 10 jan 2017 11:25

Dus staat er in mijn akte dat raam beschadigd is na tekenen van.compromis
Dus de verkoper geeft expliciet toe dat de staat van het goed niet overeenkomt met wat u gekocht heeft. U dient zich te wenden tot de verkoper om dit op te lossen (herstelling of schadevergoeding). U bent pas verhuurder geworden bij het ondertekenen van de akte. Hoe de verkoper dit regelt met zijn/uw huurder is zijn probleem.

Tibistef
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#21 , 10 jan 2017 12:32

Op een PB staat geen einddatum en een houten raam kan op 3 maanden niet rot worden. Daarvan zijn minstens al merkbare sporen van te zien voor die periode.

Er zijn foto's van dat er niks aan was.
Van een waterlekkage 3 maanden lang,gaat wel een raam stuk

Tibistef
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#22 , 10 jan 2017 13:00

Op 28.11.2016 koopt u een huis, het raam is dan in orde, en nu is het raam rot? Dat is wel erg snel.
Ik kan er ook niet aan doen dat huurders vorige eigenaar niet verwittigd hebben van lekkage water boven het raam.
Op 26/08/2016 tekenen compromis was dit niet, bij akte opn28/11/2016. Op 3maanden heb ik het huis niet gezien. Staat zelf opgenomen in akte dat er geen schade was aan het raam bij tekenen van compromis.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#23 , 10 jan 2017 14:09

Welke waterlekkage was dit in feite, kon dit door de huurder opgemerkt worden.
Hoe oud is dat raam.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Tibistef
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#24 , 10 jan 2017 14:33

Welke waterlekkage was dit in feite, kon dit door de huurder opgemerkt worden.
Hoe oud is dat raam.
Ja het lek kon opgemerkt worden, water liep van buiten binnen door trap buiten. Daarzat een lek en binnen muur was nat en hout van raam is beginnen rotten. Hoe oud dit is kan ik u niet zeggen het raam. Ik weet enkel,dat op 26/08 niks was bij tekenen van compromis. En vorige eigenaar zeindat huurder niks heeft laten weten

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#25 , 10 jan 2017 16:05

Een houten raam waar water tegen lekt heeft minstens een paar jaar nodig om zo rot te worden dat het uiteen valt. Het is dus geen recent voorval.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#26 , 10 jan 2017 19:38

Stellen dat een raam op 3 maand rot is vind ik toch een bocht te ver, zeker daar het de laatste tijd vrij droog heeft geweest. Raam van 30 jaar oud die op 3 maand rot is heeft geen waarde meer, behoort bij sleet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Tibistef
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#27 , 11 jan 2017 15:17

Nee komt voor in de rechtbank

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#28 , 11 jan 2017 15:46

Laat ons zeker weten wat de uitspraak ervan is.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Tibistef
Topic Starter
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#29 , 18 jan 2017 21:15

Laat ons zeker weten wat de uitspraak ervan is.
Door aanwijzingen aan de hand van foto's en verslagen van immo kantoor en vorige eigenaar,moeten huurders alnde schade bekostigen.
Gr

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#30 , 18 jan 2017 22:48

Enkel de vrederechter kan u die schadevergoeding toekennen of met onderling overleg.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Kopen”