Wij wensen de voorlopige oplevering van ons appartement met onze bouwpromotor af te spreken omdat we weldra ons huis moeten verlaten.
Een gemaakte afspraak bracht aan het licht dat we eerst de laatste schijf van 5% moesten betalen, zoniet werden de sleutels niet overhandigd.
Onze eigendom noch het appartementsgebouw zijn echter afgewerkt (geen WC noch badkamer, balustrade en bevloering op terrassen, voegwerken, garage in kelder ontoegankelijk...). Mijn voorstel om slechts 75% te betalen van de laatste schijf kende bij de bouwpromotor geen genade. Argumenten als respect voor de wet Breyne werden weg gewuifd.
Ten einde raad wordt nu de voorlopige oplevering 3 weken uitgesteld. Ik zie me verplicht de volledige schijf van 5% te betalen behalve indien er een wettelijk middel zou bestaan om slechts een deel van deze 5% te betalen. Kwestie van nog een stok achter de deur te hebben om de afwerking te doen vorderen en ook mankementen, die tijdens de voorlopige oplevering aan het licht zullen komen, niet op de lange baan te schuiven.
Met dank voor elke reactie.