Huurkoop, iemand daar ervaring mee?

Finale
Topic Starter

Huurkoop, iemand daar ervaring mee?

#1 , 14 jan 2017 21:17

Vandaag heb ik op Google gezocht naar een omschrijving wat ons is aangeboden. Het blijkt dus om huurkoop te gaan.

Ik heb dan gereageerd op iemand die hier ook iets over heeft gevraagd, maar kreeg een bericht daaronder dat ik beter een eigen onderwerp kan maken, dus bij deze.

Wij zijn wezen kijken naar een huurwoning. Maar de eigenaar kwam met een verrassend voorstel. De eerste 10 jaar zouden wij de huur betalen, wel meer dan dat de woning in huidige staat waard is, naar mijn mening. Maar dat bedrag zou na 10 jaar worden afgetrokken van de prijs van wat volgens de eigenaar het nu waard zou zijn.

Dus bijvoorbeeld, men betaald in 10 jaar een bedrag X aan huurgelden. Het bedrag van wat de woning nu waard zou zijn is Y. Dan moeten wij over 10 jaar Y - X betalen.

De woning is wel in oude staat, dus renovaties noodzakelijk. Het lijkt ons een mooi aanbod. Want wij kunnen geen woning kopen op dit moment, ook niet met hypotheek. Maar wel op deze manier. Hoewel het bedrag van wat het nu waard zou zijn volgens mij overtrokken is, kan het best zijn dat het over 10 jaar een koopje is. Maar niemand kan natuurlijk kijken wat het waard is in de toekomst.

Thuis gekomen, dacht ik na. Hoe met registratierechten? Wat gebeurd er als wij hebben gerenoveerd en dus veel investeringen hebben gedaan, de 10 jaar zijn nog niet voorbij en er gebeurd iets waardoor wij genoodzaakt zijn er uit te gaan? Dan zijn je investeringen weggegooid geld.

Kortom, ik zie toch veel haken en ogen aan deze constructie. De grote aantrekkingskracht is dat wij dan toch een kans hebben om een eigen bezit te kunnen opbouwen.

Ik hoop dat hier mensen zijn die hier ervaring mee hebben en daar over willen komen vertellen, afgezien van een notaris te contacteren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Finale
Topic Starter

#2 , 16 jan 2017 21:23

Morgen gaan wij naar een notaris. Misschien dat iemand ons suggesties kan geven wat te vragen?

Reclame

Terug naar “Kopen”