Boete verkoop binnen 3 jaar klein beschrijf

sannetje1986
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Boete verkoop binnen 3 jaar klein beschrijf

#1 , 15 jan 2017 17:57

Hallo iedereen

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand me een duidelijk en correct antwoord kan geven want ik hoor vaak verschillende dingen.

Enkele gegevens:
- Aankoopprijs appartement: €155 000
- Klein beschrijf
- Domicilie: mei 2016

Situatie:
- Voor aankoop: 4 keer appartement gaan bezichtigen, geen last van het verkeer.
Nu: ik erger me dood aan het verkeer. Veel drukker als toen. Sinds juni 2016 gebruik ik anti depressiva en ben ik onder begeleiding bij een psychiater omdat ik er maar niet aan kan wennen en sinds kort ook naar de kinesist omwille van de aanhoudende stress hiervan in mn hoofd, nek en schouders.

Mijn vraag:
-1) Kan dit niet gezien worden als overmacht waardoor ik toch binnen de 3 jaar kan verkopen?

-2) Als het toch niet gezien kan worden als overmacht en ik zou een ander appartement of huis kopen, hoeveel zou dan de boete bedragen? Hoeveel abattement kan ik meenemen? Heb ik dan ook nog eigen inbreng nodig als ik iets anders zou willen kopen?

-3) Als het niet gezien wordt als overmacht en ik zou terug bij mijn ouders gaan wonen, kan ik dan een deel van de registratierechten terugvorderen en hoeveel bedraagt deze?

Voor al deze situaties heb ik nog een bijkomende vraag. Mag ik mijn appartement aan een hoger bedrag verkopen? Betaal ik hier dan een meer waardebelasting op? Zoja, hoeveel bedraagt deze?

Alvast bedankt!

Groetjes
Sanne

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Kopen”