Onlangs hebben mijn vriendin en ik een "goedgekeurde" kredietaanvraag ondertekend nadat we ongeveer 3 weken geleden het compromis voor de aankoop van een woning hebben ondertekend. Het compromis werd opgesteld onder de voorwaarde dat we binnen de 4 weken een krediet zouden krijgen.
Zoals gebruikelijk hebben we ook een aanvraag met bijhorende medische vragenlijst voor een schuldsaldoverzekering ingediend. Dit was één van de voorwaarden om een krediet te krijgen.
Nu melde de verzekeraar/bankbediende ons dat er een achterstand is voor de behandeling van de dossiers mbt schuldsaldoverzekering en dat de termijn voor goedkeuring of behandeling op +/- 6 weken zou liggen.
Wat gebeurt er nu eigenlijk wanneer er in tussentijd iets zou gebeuren met mij of mijn vriendin waardoor de schuldsaldo geweigerd zou worden? Hierdoor zouden we niet meer aan de voorwaarden voldoen voor het krediet en is de termijn die in het compromis staat ook al verstreken.
Staat er geen maximum termijn op voor de behandeling van zo'n schuldsaldodossier?