bod ongeldig?

kaatje_v
Topic Starter

bod ongeldig?

#1 , 24 okt 2008 11:34

Wij verkopen een woning waarop schriftelijk een bod werd uitgebracht. Wij hebben dat bod ondertekend voor akkoord, maar nu wil de koper zich terugtrekken.
Er worden plots allerlei uitvluchten op tafel gegooid, waarvan de meest recente: "het bod is ongeldig omdat het aankoopbedrag niet in cijfers EN letters is genoteerd".

Kunnen zij het bod hierdoor inderdaad ongeldig laten verklaren...?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex

#2 , 24 okt 2008 11:40

89.Het aanbod is een door één der partijen voorgesteld ontwerp-contract.AANVAARDING door de andere zou volstaan om het in een contract om te zetten...(DEKKERS,R.,Handboek Burgerlijk Recht,Brussel Bruylant 1971,53-54)

kaatje_v
Topic Starter

#3 , 24 okt 2008 14:50

89.Het aanbod is een door één der partijen voorgesteld ontwerp-contract.AANVAARDING door de andere zou volstaan om het in een contract om te zetten...(DEKKERS,R.,Handboek Burgerlijk Recht,Brussel Bruylant 1971,53-54)
Heu, dank voor de reactie, maar... de theorie kende ik in wezen al.

Mijn vraag was zeer concreet, graag had ik van iemand een even concreet antwoord aub. :) Dank u!

Reclame

dieke

#4 , 24 okt 2008 18:09

Heu, dank voor de reactie, maar... de theorie kende ik in wezen al.

Mijn vraag was zeer concreet, graag had ik van iemand een even concreet antwoord aub. :) Dank u!
Het is nochtans gewoon een beetje 'vertalen naar mensentaal'. Uit wat Lex schrijft, is duidelijk dat het antwoord op uw vraag 'neen' is.

Lex

#5 , 25 okt 2008 18:37

31.Consensualisme-Dit beginsel...betekent,dat het contract...door loutere TOESTEMMING der partijen voltrokken is...(DEKKERS,R.,Handboek Burgerlijk Recht II,Brussel Bruylant 1971,p.22).

Het contract komt dus niet tot stand door de HANDTEKENING van de contractanten.

Art.1134...Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan,strekken degenen die deze hebben aangegaan,tot wet.Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun WEDERZIJDSE toestemming...Art.1583.Hij(=de koop) is tussen partijen voltrokken, en de koper verkrijgt van rechtswege de eiegndom ten aanzien van de verkoper, zodra er overeenkomst is omtrent de zaak en de prijs, hoewel de zaak nog niet geleverd en de prijs nog niet betaald is.(Burgerlijk Wetboek)

Is dat concreet genoeg?

Terug naar “Kopen”