spijt aankoop appartement

sannetje1986
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

spijt aankoop appartement

#1 , 01 jun 2016 19:48

Hallo iedereen

In oktober 2015 heb ik compromis getekend voor een appartement. Ik betaalde €155000 en leende €120000 onder klein beschrijf. De reden dat ik een appartement zocht, was omdat ik een plekje vond om tot rust te komen omdat ik een traumatische ervaring heb meegemaakt.

Nu kom ik hier echter niet tot rust, er komt veel verkeer voorbij wat ik binnen hoor en mij constant aan erger (was me helemaal niet opgevallen toen ik er een 3 tal keer ben gaan kijken), waardoor ik me nog slechter voel en ondertussen zelf naar de psychologe ben aan het gaan.

Ik heb nu dus heel veel spijt van mijn beslissing en ik voel me zo een mislukkeling. En ik weet wat velen nu zullen denken: dit is een investering wat je doet voor x aantal jaren, maar zo zie ik het helemaal niet meer :(

is er een mogelijkheid om binnen de 3 jaar toch al te verkopen of te verhuren?
- Zoja, hoeveel gaat deze boete me bedragen? Kan ik geen overmacht inroepen vanwege traumatische ervaring (moeder is tijdens busreis in 2015 verdwenen en erna opgenomen op psychiatrie :( )? Wat als ik binnen de 3 jaar terug zou verkopen en/of verhuren en bij mijn ouders ga wonen, wat gebeurt er dan met de registratierechten?
- Zoniet, wat zijn de opties na 3 jaar? Iets anders kopen binnen of na 3 jaar lijkt me niet echt mogelijk als alleenstaande of toch wel!? Wat als ik vb. na 3 jaar beslis om terug bij mijn ouders te wonen? Wat gebeurt dan met de betaalde registratierechte? Ik weet natuurlijk niet hoe de toekomst gaat lopen maar toch. .

Bovendien ben ik nog dikwijls thuis bij mijn ouders, zelfs slapen doe ik niet op mijn appartement. Kunnen ze hier achterkomen terwijl mijn domicilie op het appartement staat?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 01 jun 2016 20:15

Je kunt de overheid niet verwijten dat je niet goed hebt opgelet bij de aankoop van het appartement. Daarom zeker een expert terzake meenemen als je gaat kijken voor een aankoop.
Indien je vlugger dan 3 jaar vertrekt zal je het verschil met groot beschrijf + boete moeten betalen

Franciscus

#3 , 01 jun 2016 22:25

Niets belet u op uw 'vakantieadres' te verblijven.

Reclame

JPV
Juridisch actief: Ja

#4 , 01 jun 2016 22:51

Indien je vlugger dan 3 jaar vertrekt zal je het verschil met groot beschrijf + boete moeten betalen
een medisch attest, uitvoerig gestaafd met verslagen van de psycholoog, lijkt me toch mogelijks als een sociale overmacht beschouwd te kunnen worden?

sannetje1986
Topic Starter

#5 , 01 jun 2016 23:05

Maar wanneer er amper verbruik is van water en gas/elektriciteit in mijn appartement, gaat dit niet raar zijn? Kunnen ze hier niet achter komen?

denlowie

#6 , 02 jun 2016 10:38

Maar wanneer er amper verbruik is van water en gas/elektriciteit in mijn appartement, gaat dit niet raar zijn? Kunnen ze hier niet achter komen?
De energie leveranciers zijn nu verplicht als er nauwelijks verbruik is dit te melden !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Kopen”