Koop appartement - Gedagvaard door syndicus

Appie12
Topic Starter

Koop appartement - Gedagvaard door syndicus

#1 , 07 feb 2016 23:54

Beste,

Ik heb een appartement gekocht in december 2014 akte is overleden de 23ste december maar heb van de eigenaar al kunnen inwonen vanaf 12 december 2014.

Het volgende..

Ik heb sinds de dag dat ik hier gewoond nooit een factuur gekregen voor de vaste kosten. Ik had verstaan dat ik driemaandelijks factuur zou ontvangen wat niet gebeurd is.

Nu tijdens deze jaar was ik vaak in het buitenland en kreeg nooit geen facturen binnen maar blijkbaar stuurde de syndicus steeds facturen naar mijn oud adres. In september of oktober 2015 bel ik toch maar naar de syndicus om te weten wat er aan de hand is ivm met mijn vaste kosten.

Krijg ik de melding dat ze steeds facturen naar mijn oud adres sturen en dat het mijn verantwoordelijk was als ik zou verhuizen nu ik ben helemaal niet verhuist en was al ingeschreven in het appartement voordat de akte was overleden...

Nu dat ik contact had met de syndicus hebben ze mijn adresgegevens aangepast en hebben ze gezegd dat ze de openstaande facturen zouden doorsturen naar mijn adres.. Wat niet gebeurd is... Ik krijg nog steeds geen facturen en we zijn al 9 maanden verder.. Plots krijg ik in november een brief van de advocaat voor de betaling met kosten etc.. Ik protesteer deze kosten en begin alvast de te betalen bedrag door te storten naar de syndicus dit heb ik dan moeten uitzoeken door naar de buren te gaan om uit te maken hoeveel de kosten zijn voor een appartement met mijn oppervlakte en mijn garageplaats. Ik stort een gedeeltelijk bedrag in oktober en stort de rest in december.. (Ik had de syndicus verwittigd dat ik het gewoon zou doorstorten en niets moest weten van extra kosten.. Antwoord van de syndicus was dat ik alles met de advocaat moet regelen..)

Aaangezien de advocaat steeds over een zelfde bedrag spreekt ben ik nu volledig in de war omtrent welke maanden nu wel of niet betaald zijn en ik zet alvast geld opzij van de maand januari en februari

Nu krijg ik een brief in de bus dat ik wordt gedagvaard ....

We zijn nu februari 2016 en tot de dag van vandaag heb ik geen 1 factuur gezien van de syndicus enkel en alleen brieven van de advocaat. De reden waarom dat ik het bedrag niet heb gestort naar de advocaat omdat deze bedrag inclusief kosten was wat ik niet ga betalen aangezien ik nooit een herinnering heb ontvangen of een factuur gezien.

Nu ik denk wel dat ik grotendeels in mijn recht zit of zit ik helemaal verkeerd?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 feb 2016 11:12

akte is overleden de 23ste december
RIP voor uw akte en mijn deelneming

mava105

#3 , 08 feb 2016 11:15

Het is uw verantwoordelijkheid dat de syndicus uw juist adres heeft voor facturatie. Je kan er dan wel gedomicilieerd zijn, maar syndicus heeft geen toegang tot het rijksregister.

Reclame

sloeberken

#4 , 08 feb 2016 12:02

En u adres op de post niet laten veranderen. Uitleg is aan de duistere kant.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

roharro
Juridisch actief: Ja

#5 , 08 feb 2016 12:10

Adreswijzigingen moeten tijdig chriftelijk worden gemeld aan syndicus.
Het laatst gekende adres is voor hem het correcte adres om zijn post naar toe te sturen.
Uw syndicus is dus in regel.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Gebruiker21

#6 , 08 feb 2016 12:47

Krijg ik de melding dat ze steeds facturen naar mijn oud adres sturen en dat het mijn verantwoordelijk was als ik zou verhuizen nu ik ben helemaal niet verhuist en was al ingeschreven in het appartement voordat de akte was overleden...
Als de syndicus uw oude adres heeft, is het toch teken dat hij dit zo doorgekregen heeft. Ik zou niet weten waar hij uw oude adres zou halen, als hij enkel uw nieuwe adres heeft.

Kleine opmerking: "verleden" is niet hetzelfde als "overleden" ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Kopen”