Klein beschrijf verkopen binn 3 jr

Timelo1978
Topic Starter

Klein beschrijf verkopen binn 3 jr

#1 , 11 jan 2016 11:53

Kan iemand mij hiermee helpen. Vorige week in het nieuws dat scheiding vanaf nu kan aanzien worden als overmacht bij verkoop huis binnen 3 jaar na aankoop en dat er dus geen opleg qua registratierechtn en boete meer zouden moeten worden betaald. Wij zijn feitelijk samenwonend en dan zegt het aangepaste artikel dat overmacht bij scheiding kan worden ingeroepen indien de relatie een vorm van stabiliteit vertoonde en er dus een verzoek tot overmacht moet worden ingediend en dit moet dus feitelijk worden aangetoond.

MIjn vraag hoe toon je die stabiliteit aan en wie stelt dit verzoek op? Aan wie dit verzoek richten en doe je dit voor je het huis verkoopt of erna? Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Yvie_

#2 , 26 jan 2016 11:31

Mijn ex-vriend en ik hebben die stabiliteit kunnen aantonen door al onze huurovereenkomsten van de laatste 6 jaar mee te sturen met het verzoek tot overmacht.

Voor het verzoek tot overmacht: wij hebben zelf een brief opgesteld en laten nalezen door onze notaris.
Vervolgens stuur je deze best aangetekend naar de Vlaamse Overheid.
Bij ons was dit op het ogenblik dat de compromis werd getekend.

Reclame

Terug naar “Kopen”