Beste,
Een tijd geleden gingen we een huis bezoeken. Stond toen te koop bij een immomakelaar. We waren geïnteresseerd maar via via hoorden we dat het verkocht was, buiten de immo om. Inderdaad, een maand later was de immo-overeenkomst beëindigd en was er een koper. We hebben de verkopers gevraagd om ons op de hoogte te houden als er iets misging met de verkoop. 2 maanden later worden we verwittigd dat de verkoop was afgesprongen. De verkopers (12 broers & zussen), waren boos op de kandidaat-koper wegens plotse ommezwaai. Maar uiteindelijk bleek dat 11 van de 12 hadden getekend, de 12e niet, het was op ruzie uitgedraaid (van horen zeggen) en de kandidaat-koper zag af van de koop. Hij heeft op mail gezet naar zijn notaris en die van de verkoper dat hij afzag van de koop.
Weer (pakweg) 2 maanden zijn wij de kandidaat-koper. Bod gedaan, mondeling aanvaard, een compromis onderhandeld (er zijn redelijk wat randproblemen). We zijn klaar om te tekenen en opeens kom ik te weten dat de vorige kandidaat-koper de ontbrekende handtekening op zijn compromis heeft weten te bemachtigen.
Hij heeft dus een getekend document, wij niet. Voor zover ik weet zijn onze 'randvoorwaarden' interessanter, en waren de verkopers niet meer happig om aan de eerste kandidaat te verkopen.
Wij voelen ons wel bekocht, want hebben het spel proper gespeeld denk ik (niet tussengekomen toen hij aan het onderhandelen was). Het is geen 13 in een dozijn huis, dus gewoon afwachten tot er iets anders en beters voorbij komt zie ik niet goed zitten.
Kunnen wij stappen ondernemen?
bedankt,