vast bod document

sady
Topic Starter

vast bod document

#1 , 12 aug 2015 20:46

Beste,

Ik heb op een appartement een bod gedaan en die is aanvaard door de verkoper.
In de vast bod document gekregen van de immokantoor staat: bij akkoord van de eigenaar wordt er een voorschot van 8500 euro op de aankoopprijs betaald binnen een termijn van 5 dagen.

Dit voorschot dient gestort te zijn op de derdenrekening van het kantoor (IMMOKANTOOR NAAM). Advieskantoor: derdenrekening ING (REKENINGNUMMER). Er wordt in elk geval geen bedrag ontvangen in contanten.

Dus ik moet voor 16/08 deze voorschot betalen. En in de vast bod document staat ook in dat ik 3 weken de tijd heb om een lening te krijgen.
Over de compromis: zegt de immokantoor dat ze die gaan opmaken pas na de 3 weken wachttijd om de lening rond te krijgen.
Is dit wel allemaal OK? Is het geen problem dat ik de voorschot stort op die derdenrekening voordat comprims is opgemaakt?
Ze vermelden ook dat als ik binnen die termijn van 3 weken geen lening kan bekomen dan moet ik van 2 financiele instellingen bewijzen aan de immokantoor bezorgen.

Is dit allemaal OK?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 aug 2015 21:21

Geld storten bij uw notaris en niet bij immo. U hebt geen contract met immo maar wel een akkoord met eigenaar.
Normaal duurt het 'iets' meer dan drie weken voor u akkoord hebt voor een lening dus maak daar maar op zijn minst 6 weken van.

Turaki

#3 , 12 aug 2015 21:22

U heeft zich akkoord verklaard met deze voorwaarden, en deze lijken mij OK. Een tip voor mocht u nog eens in deze situatie komen: u mag dit document van het immokantoor zelf aanpassen door te schrappen waar u niet mee akkoord gaat, en aan te vullen wat u extra wenst, en bij elke aanpassing een paraaf te zetten. Of beter, zelf uw document opmaken.

Zaken die ik zeker zou aangepast hebben (nu weliswaar te laat):
-voorschot bij notaris;
-voorschot bij tekenen compromis;
-opschortende voorwaarde lening bij bank van mijn keuze;
-zelfgekozen geldigheidstermijn bod.

Reclame

Turaki

#4 , 12 aug 2015 21:23

Geld storten bij uw notaris en niet bij immo. U hebt geen contract met immo maar wel een akkoord met eigenaar.
Door het bod te doen op het document van het immokantoor, zonder aanpassingen, en dit te tekenen, heeft TS zich akkoord verklaard met deze voorwaarde. Lijkt mij weinig aan te doen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 aug 2015 21:37

Net in familie voorgehad nu jaar een maand of 6 geleden -
Dochter direct naar notaris gestuurd en deze heeft 'eventjes' met immo gebeld na lezen van het contract.
Geld is op derde rekening van notaris gezet en over enkele andere punten in 'contract ' werd duidelijk de wacht aangezegd aan makelaar.
Makelaar wilde zelfs de gegevens van eigenaar niet doorgeven... maar dat was via kadaster en witte en gele gids binnen de 30 minuten gevonden en opgebeld.

Terug naar “Kopen”