Huis verkopen: boete?

Oz7777
Topic Starter

Huis verkopen: boete?

#1 , 14 jul 2015 15:33

Geachte

Mijn ouders hebben in november 2012 een huis aangekocht (groot beschrijf, registratierechten €35.000). In februari 2015 is mijn vader overleden waardoor mijn moeder, mijn broer en ik het huis geërfd hebben. Kunnen wij dit huis op dit moment verkopen? Zijn hier eventuele boetes aan verbonden? Samen met het huis zijn er 2 garages aangekocht geweest, hebben we het recht om die garages apart te verkopen of zijn hier ook boetes aan verbonden?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 16 jul 2015 11:37

Samen kunnen jullie nu dat huis verkopen. Onderzoek vooraf of er nog een hypotheek rust op dat huis.

In geval van ‘groot beschrijf’ kan geen teruggaaf(‘boete’) gevorderd worden krachtens oud art.60 Wetboek Registratierechten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Kopen”