Hypotheek voor elke som

Betty
Topic Starter

Hypotheek voor elke som

#1 , 25 jun 2008 18:51

Kan iemand mij dit uitleggen:

Deze hypotheek voor elke som is nochtans opzegbaar met een aangetekende brief aan de bank, met een vooropzeg van drie maanden. Deze opzegging impliceert dat de hypotheek niet meer kan worden gebruikt als waarborg voor verbintenissen aangegaan na het einde van de vooropzegtermijn. Bovendien zal deze zogenaamde opzegging niet impliceren dat u verplicht bent om de verschuldigde bedragen onmiddellijk terug te betalen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 25 jun 2008 19:08

Tegenwoordig is een hypotheek gedurende 30 jaren van kracht , en wel voor het ganse bedrag. Het verschuldigde saldo van uw lening vermindert steeds , maar de hypotheek kan slechts voor de uitstaande schuld ( plus event. intresten + gerechterlijke kosten) uitgevoerd worden. Indien uw lening vb. slechts 20 jaar loopt , blijft toch de hypotheek bestaan. U kan daarvan gebruik maken om een nieuwe lening aan te gaan zonder de kosten van hypotheek te moeten betalen.
Indien U echter wenst dat de hypotheek verdwijnt , moet U die opzeggen en de schrapping vragen.
Ondanks de inhoud zal de bank toch onderzoeken en meestal vragen dat de nog resterende schuld terugbetaald wordt. Dus , zolang de lening loopt heeft opzeggen geen zin. Onthoud ook dat een lening , om fiscaal aftrekbaar te zijn , moet gedekt zijn door een hypotheek.
Durf concretere info te vragen bij uw financiële instelling.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Betty
Topic Starter

#3 , 25 jun 2008 19:38

Bedankt :) Ik heb vrijdag examen juridische dienstverlening, en dit deel begreep ik niet zo goed , dus heel hard bedankt!!!

Reclame

Terug naar “Kopen”