Wij hebben ons oog laten vallen op een stuk grond in een verkaveling waar een bouwfirma (SOD) een 100 tal huizen bouwd.
Nu willen we de grond kopen, huis is al bijna onder dak, en afwerking.
Sommige zaken gaan we zelf die vb electriciteit, sanitaire, ...
Bouwpromotor vraagt een voorschot om lot vast te leggen en laat ons een 'principeovereenkomst' te kenen.
Wij tekenen en betalen, MAAR is dat voorstel staat dat er in bijlage contract plannen en lastenboek zitten. Nooit gezien of ontvangen, gebeld,... en na veel aandringen plannen gekregen maar lastenboek hebben ze niet. (wel werkfiches voor onderaannemers)
Er zijn reeds meetbare bouwfouten gemaakt, vb raam 40 cm breeder, hoogte garage 30 cm te laag volgens plan,...
Ik sta erop om alle stukken te ontvangen maar SOD firma wil nu niet meer verkopen. Wel nog ruwbouw zonder afwerking (zodat wet Breyne NIET telt)
Hebben ondertussen al 2 Aangetekende brieven geschreven om alle stukken te hebben, bouw deskundige aangesteld (architect is ook aangesteld door de bouwfirma)
Deze week samenkomst op de werf maar waarschijnlijk zal ik het lastenboek NIET krijgen.
Wat kan ik nog doen?
Opgelet, we willen wel die grond met huis en eventueel doe ik zelfstandig verder.
Vredegerecht om in verzoening lastenboek te vragen?