Woning waar we bod op dede blijkt onbewoonbaar verklaard

boke
Topic Starter

Woning waar we bod op dede blijkt onbewoonbaar verklaard

#1 , 12 mar 2015 17:32

Hallo
Wij hebben een tweede notaris aangesteld en ons gevoel hierover is stukken beter.
Hij heeft de compromis van de notaris van de verkoper overlopen en bleek wel enkele 'fouten' in te zitten.
Wellicht was mijn vermoeden, dat de verkoper en zijn notaris onder 1 hoedje spelen, juist.
Onder een aantal punten is er toch wel 1 punt waarvan ik toch wel 'geschrokken' ben.
- De woning blijkt onbewoonbaar verklaard te zijn -
Meestal zijn dat geen pietluttige dingen waardoor dit gebeurd en moeten er toch ook al meerdere dingen aan de hand zijn.
Ook heeft de verkoper deze woning eerder via openbare verkoop gekocht (waarschijnlijk door het overlijden van de inwoner die daar toen woonde (zou ik kunnen afleiden uit de basisakte))
- Er is blijkbaar ook geen conformiteitsattest van de stookolietank, wat ik ook al raar vind dat die enkel is aangesloten op 2 van de 4 appartementen in de blok.
Nu, om terug te komen op de onbewoonbaar verklaring.
Kan je hierdoor ( en het feit dat het niet in de compromis stond van de notaris en nooit vermeld is geweest voor het bod) een lager bod toen of zelfs de aankoop stopzetten?
Voor alle duidelijkheid: we hebben het bod zondag 8/3/2015 gedaan en is maandag 9/3/2015 goedgekeurd. We hebben nog geen schriftelijk contact gehad met de notaris van de verkoper en we hebben ook nog niets getekend (buiten het bod dan)
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 13 mar 2015 19:33

Een "onbewoonbaar" verklaarde woning mag vanzelfsprekend verkocht worden. De gebreken zijn zichtbaar en heb je kunnen zien. Stookolietankattest moet in orde zijn; dit is te doen door de verkoper (incluis sanering indien problemen). Idemdito voor de andere attesten (electriciteit, EPC, ...)

Reclame

Terug naar “Kopen”