Veranderen van notaris?

boke
Topic Starter

Veranderen van notaris?

#1 , 10 mar 2015 22:13

Even een vraag over notaris...
Hebben een bod gedaan op een appartement dat aanvaard is.
Hebben nu contact opgenomen met dezelfde notaris die ook de koop van datzelfde appartement heeft gedaan bij de huidige verkoper (was toen koper)
Ik heb er mee gebeld en hij is bezig met de compromis op te stellen.
Nu ... ik heb echt een slecht gevoel bij deze notaris.
Heb hem nog maar 2 telefonisch gehoord, en heeft beide keren de telefoon dichtgesmeten terwijl ik nog een vraag aan het stellen was. Als ik een vraag stelde was hij constant aan het zuchten en antwoordde alsof ik dom was..
Kan ik op deze moment nog veranderen van notaris? Ik heb nog niets getekend... Heb alleen schrik dat hij al kosten zal aanrekenen door zijn 'werk' voor het opstellen van de compromis.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 10 mar 2015 22:20

Wat hebt u dan wel tegen die arme man gezegd?
Indien hij al werk heeft verricht en uiteindelijk de akte niet mag verlijden kan hij u een rekening sturen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

boke
Topic Starter

#3 , 10 mar 2015 22:21

Ik vroeg gewoon wat de procedure is en hoeveel ik zou moeten betalen... en daar meer duidelijkheid over. That's it.
Echt een onbeschofte boer om het zo te zeggen.
Is de eerste, en ook meteen de laatste keer dat ik met hem samenwerk

Reclame

sloeberken

#4 , 10 mar 2015 23:12

Steeds u eigen notaris nemen van bij de aanvang. Denk dat u notaris dit kan overnemen en eventueel via u notaris dat deeltje te betalen dat hij opgesteld heeft.
Eens navragen bij een notaris van u keuze.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

edm

#5 , 11 mar 2015 09:45

Heeft hij de opdracht voor het opstellen van de compromis van jou gekregen of van de verkopers?
Indien van de verkoper kan je er gerust een tweede notaris bijhalen zijnde jouw notaris, meld hem de naam van de andere notaris als notaris van de verkopers,
Dan kan je aan jouw notaris alle uitleg vragen,en wensen doorgeven i.v.m. jouw aankoop.Zij zullen samen alle aktes, compromis en op zoekingen doen.
Dat brengt geen meerkosten mee, hun honnorarium wordt verdeeld onder hun beiden.

Terug naar “Kopen”