huis verkopen na breuk

partner
Topic Starter

huis verkopen na breuk

#1 , 19 feb 2015 20:08

goeiedag , ben hier een jongeman van 24 jaar dat eerst met zijn vriendin een appartement heeft gehuurt en na 7 maand een huis gekocht heeft.
heel de inboedel staat op mijn naam en is vastgelegt bij de belastingen
maar nu zit ik met de pattaten he , ze wilt van me weggaan en ze wilt haar helft aan mij geven. heb de notariskosten betaalt plus het voorschot van 10 procent en kan allemaal bewezen worden.
ze doet hier ook niet moeilijk over en ze wilt gewoon op het einde van de maand er uit trekken en wil dat ik het verkoop.
kan ik dit tegenhouden met een verkoopstermijn of dergelijke?
ik wil niet moeilijk doen en wil het oplossen als 2 volwassene maar als ik niet akkoord gaat dat zijn van de akte verdwijnt
1 kan ze dan zomaar vertrekken en hoeft ze de lening niet meer te betalen?
2 kan ze mij iets aandoen ivm met het gerecht.

en da nog iets dom misschien , maar wij hebben een huisdiertje (mini malthezer) en staat op haar naam , maar is meer naar mij toegegroeid en ik ben uiteindelijk zijn baasje en dat is te zien aan zijn gedrag en groei naar mij toe.
kan dit vermeden worden?
zij woont binnenkort op een appartementje en ik blijf waarschijnlijk in een groot huis met tuin en speelruimte.
bedankt voor te luisteren

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beau82

#2 , 20 feb 2015 08:02

Ik neem aan niet gehuwd?
Lening en woning staan op beide namen?
Ze wil wellicht niet haar helft aan u 'geven' maar dat u haar uitkoopt ...
dit is voor u financieel mogelijk?
Daarom wil ze wellicht dat de woning verkocht word ...
Dit kan ze eisen via een gedwongen openbare verkoop
Indien ze vertrekt is ze nog steeds verantwoordelijk voor het (al dan niet) betalen van de lening, net als u
Zij heeft het recht op een wederbezetting vergoeding van u (maandelijks de helft van de fictieve huurprijs)
Is er al een schatting gebeurd? Wellicht is er nog niet veel kapitaal afgelost, dus is haar deel niet zo groot, u spreekt alleen van uw eigen middelen?
Laat het niet aanslepen ... maak voor uzelf de keuze wat u wilt, een groot huis met een (te) grote hypotheek voor u alleen, of het voorstel van uw ex, het huis verkopen.
Indien u meewerkt aan een gewone verkoop, kan dit ook lang aanslepen en wint u wat tijd, u kan bv alleen de hypotheek dragen (uw aandeel wordt groter)
en u 'bewijst' aan de bank dat u dit kan. Indien u, in afwachting van een koper, toch zou beslissen om uw ex uit te kopen.

Jullie kunnen steeds terecht bij de notaris voor een akte van verdeling te laten opmaken, hierin staat bijvoorbeeld in: de prijs die u haar dient te betalen mist uitkoop, eventuele datum dat u dit verwezenlijkt dient te hebben, indien het niet verkrijgen van een hypothecair krediet toch een verkoop aan 3de, Weder bezetting vergoeding, wie betaald hypotheek, enz ...

u dient wellicht afscheid te nemen van uw viervoeter of een overeenkomst hierover te maken met uw ex. Laat niet toe dat zij dit emotioneel tegen u gebruikt.
Sorry voor mijn woorden: het is 'maar' een hond, en er zijn nog zoveel hondjes die wachten op een baasje

partner
Topic Starter

#3 , 21 feb 2015 18:18

we gaan nu naar onze 4de maand afbetalen.
aankoop van het huis was 210000€ waarvan IK 21.000€ als 10% voorschot van heb betaalt zowel als de bijna 18.000€ notaris kosten
ik heb al de onkosten betaalt en staat op papier , ze wilt haar helft aan mij geven waarvoor respect. geen samenlevingscontract , geen enkel contract.
maar ze wil hier zo snel mogelijk weg en ze heeft totaal niets.
nu dacht ik aan 3 oplossingen
is dit te verhuren an 3 maand overlijden van den akte? of kan ik iemand anders in het huis toelaten 'beste vriend' mist de nodige afspraken en zijj naam op de akte toelaten?.
bank zal nooit goedkeuren voor mij lening alleen af te betalen. heb een nettoloon van 1700 € en lening alleen is al 1030 €.
woning staat op beide namen ja. maar wil haar deel zonder addertjes aan mij geven omdat ik alles betaalt heb
ik wil enkel de beste oplossing voor dit. wil hier graag blijven wonen omdat dit het huis is waar ik en zij op verlieft zijn geworden en een toekomst wouden in maken.
dit zou het enige zijn wat ik nog heb.
als het echt niet anders kan zou ik het willen verhuren.
en als laatste willen verkopen met winst wat zeker mogelijk is , maar wat dan? hoef ik dan een boete of een belastingswaarde te betalen als het met winst verkocht word?

Reclame

aceke

#4 , 22 feb 2015 08:01

Helft aan u geven ? Jij hebt bijna 40000€ in het huis gestoken zij Max 1000€ (rente telt niet mee)
Het huis zal waarschijnlijk ook niet meer het bedrag opbrengen als wat Julie ervoor betaald hebben, eventueel klein beschrijf komt te vervallen en moeten julie bijbetalen tot groot beschrijf
Dit omdat julie geen 3 jaar daar wonen
Dus dat ze haar deel wil geven is geen geste

partner
Topic Starter

#5 , 22 feb 2015 21:52

ik heb alles betaalt , een totaal van bijna 80000€ . zij nog geen 1000 € omdat ik dat wou en voor ons over had. de woning is helemaal in orde gebracht zoals schilderwerken , renovatiewerken zoals scheuren , beglazing en dergelijke.
en kan ik het verhuren na 3 maanden of 4 maanden na de aankoop?
en laatste optie is verkopen met winst wat zeker mogelijk is.
heeft het immokantoor me meegedeelt , zou een winst kunnen zijn dat wij het voor 210.000 gekocht hebben en verkopen tot een 250.000-270.00. geloof het of niet. dit is helemaal in orde gemaakt , elektriciteit , sanitair , beglazing , dak etc..

aceke

#6 , 25 feb 2015 00:23

Immo niet zomaar geloven die beweren een kartonnen doos te kunnen verkopen
Nu de woonbonus is afgeschaft is het moeilijker vergeet ook niet de boete

Lanox
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 feb 2015 09:28

Aankoopprijs 210k, registratie 21k, notaris ea 18k = totaal 249k
Renovatiewerken ???

Met 250k zal je nog steeds met verlies zitten.

partner
Topic Starter

#8 , 05 mar 2015 20:14

Ja als je het volledige bedrag bekijkt wel maar hoop een meerprijs te krijgen dan dat ik het betaalt heb.

Terug naar “Kopen”