verkoper wil basisakte wijzigen, wij niet

tomd
Topic Starter

verkoper wil basisakte wijzigen, wij niet

#1 , 18 feb 2008 13:52

We hebben juist basisakte getekent van app dat we gekocht hebben, maar nu is de kelder die vernoemt staat in onze akte niet leeg. Deze is ingepalmd door huurders van een ander app. De verkoper wil nu de akte laten aanpassen zodat we een andere kelder toegewezen krijgen maar die wij niet willen. (er is fout gemaakt bij toewijzen kelders en wij hebben nu kelder toegewezen gekregen die hij wss aan iemand anders beloofd had)
Maar gezien deze kelder veel beter is, willen wij deze natuurlijk houden.
Kan verkoper de akte laten wijzigen zonder onze goedkeuring? Nee wss?
Kunnen wij stappen ondernemen tegen de verkoper om hem ertoe te verplichten de kelder zo snel mogelijk leeg te maken? Kunnen wij ook schadevergoeding eisen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
djanodive

#2 , 25 apr 2008 13:57

Ik zou zeker de basisakte niet veranderen en in de uiteindelijke akte ook niet. Hij moet dat maar oplossen. Stuur de mensen die de kelder nu huren desnoods een aangetekende brief met de vermelding dat de kelder moet leeggemaakt worden. Welke termijnen je hiervoor moet gebruiken weet ik niet, want vermoedelijk gaat het over de huurwetgeving op hoofdverblijfplaatsen.

Ik ga er wel van uit dat de verkoper eigenaar is van de kelder dat hij jullie verkoopt?

En praat er eens over met uw notaris, maar zeker niet toegeven.

Hou ons op de hoogte...

Reclame

Terug naar “Kopen”