keuze notaris

annackom
Topic Starter

keuze notaris

#1 , 25 feb 2008 13:02

Wij zijn eigenaar en wensen ons huis te verkopen. Nu hebben de kopers ook een notaris (vriend) aangesproken dewelke hun zaken behartigd. Dat was voor ons geen probleem maarw at blijkt nu dat wijons meer dan 70 km moeten verplaatsen om daar de akte te gaan ondertekenen. Uiteraard was dat nooit de bedoeling. Onze notarsis is onze buur dus willen we daar gebruik van maken. Wat kunnen we doen? In het koopcompromis staan wel de namen van beide notarissen...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 feb 2008 13:32

In principe wordt de akte verleden voor de notaris van de kopers.

dieke

#3 , 25 feb 2008 20:07

Inderdaad. U zal die 70 km moeten rijden. Kleine geste, toch?

Reclame

wolf2

#4 , 25 feb 2008 20:27

(Gelukkig wonen we allemaal niet in Frankrijk. Of zou daar niet dezelfde regel gelden?)

djanodive

#5 , 24 apr 2008 20:30

Ik zou daar niet moeilijk over doen. Die mensen zijn ook veel geld kwijt en vergeet vooral niet: "klant is Koning". :wink:

Toen ik mijn huis kocht moesten er ook mensen komen van her en der. Er was zelfs ene bij die van Wallonië kwam. Das zeker anderhalfuur rijden.

En 't straffe was dat hij de enige was die mij uitnodigde om ene te gaan drinken. En we hebben samen nog gegeten (na de akte te ondertekenen uiteraard).

Terug naar “Kopen”