koopakte tekenen

redceder
Topic Starter

koopakte tekenen

#1 , 17 nov 2014 19:22

Beste,

ik heb een bod gedaan op een huis en 29 oktober het compromis getekend, met daarin dat de akte voor 31 december zal worden verlijden. Nu heb ik van de notaris de datum voor het tekenen van de akte doorgekregen (29 november), maar die datum kan ik niet ivm werk en zit ander halve week in buitenland dus was mijn voorstel om op 12 of 15 december de afspraak van tekenen van de koopakte te zetten. Nu echter zeggen de verkopers dat ik voor 1 december moet tekenen omdat ik mondeling heb gezegt dit te doen, wat dus niet waar is en dus ook nergens staat genoteerd. Kan de verkopende partij dit nu van mij eisen? Terwijl in compromis de datum van verlijden van akte staat voor 31 december.
??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 nov 2014 19:34

Wat op schrift staat in de compromis telt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

basejumper

#3 , 17 nov 2014 19:57

Toch wel beseffen dat notarissen overstelpt zijn met werk in het kader wijziging woonbonus. Als notaris uw dossier naar achter schuift kan u dus pech hebben. Kan u geen dag verlof nemen?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 nov 2014 20:06

Met een authentieke volmacht werken. Je kan die aan uw notaris vragen op te maken op naam van één van zijn klerken., of een lid van uw familie.

redceder
Topic Starter

#5 , 17 nov 2014 20:20

bedankt voor de antwoorden. Ik begrijp hieruit dat de verkopers dit dus niet van mij kunnen eisen. Een dag verlof opnemen kan helaas niet en vanuit het buitenland even op en neer zit er niet in. En liefst teken ik zelf en niet via volmacht... Het probleem is ook niet onze notaris, die vond de datum van12 of 15 december geen probleem, de verkoper is echter die deze datums weigert en dit voor 1 december wil...

Booke

#6 , 18 nov 2014 09:05

Niets van aantrekken en een afspraak vastleggen op 12 of 15 december. Als er op de compromis staat dat je tijd hebt tot eind december is het dat wat telt.

Terug naar “Kopen”