ik heb mijn app te koop gezet via een makelaars kantoor, nu 7weken verder heb nog altijd geen enkele eventuele klant gezien

wat kan ik hier tegen doen, maw: moet ik hiervoor een advocaat nemen of niet ?
mvg,
Cocke
Dat is toch duidelijk. Als uw appartement geen bezichtigingen krijgt, klopt de prijs niet. Ik denk dat je een beetje te streng bent voor de makelaar, schattingen zijn geen exacte wetenschap. Als je er een exacte wetenschap van maakt, zal je merken dat de helft van de woning niet voor hun schattingswaarde verkocht worden.Neenmaar wat ivb: geschatte waarde, nu 7 weken later zou de geschatte waarde 30.000 minder zijn volgens hun
Dan ligt het probleem bij de verkoper, die weet immers maar al te goed wat zijn of haar vastgoed waard is. Als je dan een snelle verkoop wenst, moet je niet met iemand in zee gaan die er een hoge prijs op plakt. Een hoge prijs is immers gelijk aan engelengeduld uitoefenen. Als het op verkopen aankomt moet iedereen opeens geadviseerd worden, terwijl als diezelfde mensen iets aankopen dit wel kunnen zonder een waardebepaling van een derde. Ik denk dus dat de prijsstelling één van de ondergeschikte taken is van een vastgoedmakelaar. De meeste vastgoedmakelaars doen hun schattingen ook nog eens gratis en iedereen weet dat over gratis veel gezegd kan worden, maar nooit gecombineerd met kwaliteit.Maar er wordt wel van een makelaar gevraagd een REDELIJK JUISTE prijs te bepalen, en geen fatamorganaprijs enkel en alleen om een contract binnen te halen.
Beetje kort door de bocht. Eerste criterium dat de meeste kopers gebruiken is hun eigen budget en hopen gewoon zo veel mogelijk voor dat budget binnen te halen.terwijl als diezelfde mensen iets aankopen dit wel kunnen zonder een waardebepaling van een derde
Als het makelaarscontract niet op zijn kantoor is getekend, is er door de nieuwe wetgeving een herroepingsbeding van min. 14 dagen, dus mogelijks kon/dierf hij pas 5 weken geleden in actie schieten.nu 7weken verder heb nog altijd geen enkele eventuele klant gezien