Vastgoed in buitenland kopen via VOF

projectfrankrijk
Topic Starter
Berichten: 1

Vastgoed in buitenland kopen via VOF

#1 , 22 jul 2014 15:13

Ik zou een appartement willen aankopen in het buitenland als investering. Nu dacht ik dit eventueel in een VOF te steken, zodat alle kosten hiervoor door de VOF kunnen betaald worden. Het privégeld dat ik hiervoor wil investering, kan ik dan op rekening courrant zetten en er systematisch terug uithalen, zonder dat ik hierop belast wordt of eventueel laten staan op rekening om achteraf een tweede appartement mee te kopen enzoverder..

Is dit een goed idee en is dit wettelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 22 jul 2014 20:40

Er wordt tegenwoordig enorm streng toegezien op patrimoniumvennootschappen en/of vennootschapsconstructies met hetzelfde doeleinde. Dit is een melkkoe die haar beste tijd gehad heeft...

Neen dus, geen goed idee.

basejumper
Berichten: 4685
Locatie: Diest

#3 , 22 jul 2014 22:34

Beste,

Belasting op vastgoed en eventuele meerwaarde ligt totaal anders in Frankrijk dan in België.
Dergelijke constructies vergen een gedegen fiscaal advies. Maak je huiswerk op internet en raadpleeg een notaris uit de grensstreek die beslagen is in de materie.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Kopen”