kosten afvalbeheer

krissteenhaut
Topic Starter

kosten afvalbeheer

#1 , 27 mar 2014 02:13

Wij hebben nu pas een brief gekregen van de huisvuilophaling (ik weet niet of ik de naam mag vermelden) dat we vanaf 1 januari nu een maandelijkse vaste bijdrage van 4.5 eur voor afvalbeheer moeten betalen. Ze hebben het ons niet eens op voorhand laten weten. We moeten altijd 30 eur storten op de rekening van het afvalbeheer en zij trekken er dan de kosten vanaf. Dus hebben ze de laatste 2 maanden deze kost eraf getrokken zonder dat we zelfs op de hoogte waren gesteld.
Ze beweren ook dat de bijdrage niets te maken heeft met het 'D'-systeem voor restafval. Dat ook in gemeenten waar geen 'D' is de vast bijdrage moet betaald worden. (met een afzonderlijk aanslagbiljet)
Ik vraag me af of dit wel waar is. ( ik koop dit van mensen in verschillende gemeenten te weten te komen)
Wij betalen per ophaling van de container een vaste kost van 1.2 eur + (vorig jaar nog 0.17 eur)0.22 per kg. En nu dus ook nog eens 4.5 eur per maand erbij. Dat loopt flink op. Terwijl er in andere gemeenten een vuilzak 0.75 cent -1.5 eurkost.
Is daar eigenlijk enige controle over of mag iedere gemeente dat voor zichzelf uitmaken ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 mar 2014 12:17

Wat staat er in het gemeentelijk reglement dat eens nalezen.

Reclame

Terug naar “Kopen”