aankoop woonhuis voor tevens handel in te drijven

weerde
Topic Starter

aankoop woonhuis voor tevens handel in te drijven

#1 , 05 feb 2008 22:49

onlang zagen we een ideaal huis
bel etage, onderin zeer ruime garage, bonen ideale woonst.
gelegen vlak in het centrum

gedacht: garage ombouwen tot handelsruimte (dienstverlening)

stedenbouw gecontacteerd, zei vroegen om een aanvraag te doen aan college van burgemeester en schepen.

college belt weer, moet een aanvraag gebeuren aan stedenbouw. plannen + foto's + nooduitgang ed.
duur: 3maand

ik wil het huis niet kopen, wanneer ik niet zeker ben dat ik er mijn zaak in kan vestigen maar ik kan ook niet 3maand wachten op een antwoord voor een bod te doen!

bestaat er een snellere weg?
zodat ik nog niet de effectieve plannen moet weergeven maar wel al zeker kan zijn dat ik er handel mag voeren?

:(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Stijn@v&g

#2 , 06 feb 2008 15:55

doe een bod met opschortende voorwaade.

Laat in het bod en compromis de nodige opschortende voorwaarde opnemen. Moesten u plannen dan helaas in het water vallen kan men U niets ten laste leggen.

mvg

Stijn

weerde
Topic Starter

#3 , 06 feb 2008 21:29

dat willen ze niet :s

Reclame

dieke

#4 , 09 feb 2008 11:52

Tja weerde, dat lijkt me logisch. Als verkoper je met zulke opschortende voorwaarde akkoord verklaren kan je heel wat schade berokkenen. 3 maanden (en die termijn is ook koffiedik kijken) is lang om iemand de tijd te geven om tot aankoop over te gaan.

U kan proberen met de verkopers tot een vergelijk te komen over een billijke schadevergoeding indien uiteindelijk zou blijken dat omvorming tot zaak niet mogelijk zal zijn en u dus de compromis zou willen verbreken.

U kan, indien bovenstaande ook geen optie is, best gewoon verder uitkijken naar een pand dat reeds de mogelijkheid tot uitbaten zaak bezit.

Terug naar “Kopen”