waardebepaling blote eigendom

babske
Topic Starter

waardebepaling blote eigendom

#1 , 01 jan 2008 14:05

Ik heb een vraagje, ik heb het vruchtgebruik van een woning en de dochter van mijn vrouw de blote eigendom. Nu zou ik de blote eigendom willen overkopen, hoe wordt de waarde van deze eigendom bepaald?
Ik heb in de loop van de jaren kosten en verbouwingen gedaan en zlf betaald, de lening heb ik de laatste maanden ook zelf afbetaald, mogen deze kosten verrekend worden met de waarde van het huis?
Wordt de waarde genomen bij onstaan van vruchtgebruik of op datum van vandaag?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wolf2

#2 , 01 jan 2008 20:35

Er bestaat geen verplichte wetgeving om overeen te komen hoeveel het VG waard is en hoeveel de BE.

Men zal de datum van de werkelijke verkoop in acht nemen en rekening houden met uw verwachte levenduur (zie diverse tabellen bvb. Ledoux).

Kosten die U moest maken als vruchtgebruiker zijn "verloren"; verbouwingen daarentegen en niet-noodzakelijke maar nuttige uitgaven mag u recupereren (mits U ze kan bewijzen en voor zover ze geen luxe-uitgaven betreffen).
Normaal gezien betaalt de VG-er de interesten op de lening en de BE het kapitaal. Als U méér betaalde, kan U dat recupereren.

Reclame

Terug naar “Kopen”