Goedenavond allen,
Ik zou graag in de nabije toekomst een lening willen aangaan voor een enige en eigen woning. Nu heb ik gekeken naar de eisen die moeten voldaan worden om aan een belastingsaftrek te kunnen doen en volgens mij voldoe ik hieraan.
Maar aangezien ik in Nederland werk betaal ik ook daar mijn belastingen (van mijn loon), in België betaal ik nog wel gemeentebelasting.
Maar aangezien ik dus niet in België mijn belasting afdraag kan ik dan toch van deze aftrek genieten (dus eigenlijk geld terugkrijgen)?
En er wordt ook gesproken dat men recht heeft op bedrag x waarvan nog y% belasting wordt afgetrokken afhankelijk van de schaal. Maar dat zou dan volgens de nederlandse schaal zijn vermoed ik.
Ik zou hier graag helderheid in krijgen. Stel nu bvb dat dit niet zou kunnen en ik reken aan 2600 eur max terug te trekken per persoon en daar een belasting af van 50% dan is dit 1300eur/persoon dat men per jaar terugkrijgt, of 100eur/maand. Wat dus eigelijk wil zeggen dat als ik in nederland werk mij dat dus 100/maand zou kosten.
En dan zou ik kunnen beslissen om terug in België werk te zoeken.
Alvast bedankt voor eventuele reacties