Hallo iedereen,
Wij hebben vrijdag - na heel wat gedoe maar dit terzijde - te horen gekregen dat de verkopers ons bod aanvaard hebben. We hebben diezelfde dag nog een voorstel van compromis ontvangen.
Echter hadden wij hier 3 belangrijke bedenkingen bij.
Allereerst werd er een opschortende voorwaarde voor de lening op onze vraag in opgenomen, maar deze termijn staat op 10 dagen !
Dit lijkt mij uiterst ongewoon en vooral niet haalbaar, waardoor deze voorwaarde eigenlijk geen enkele betekenis heeft. Na discussie met immo kantoor beweren zij dat 10 dagen de gangbare praktijk is en dat zij nog nooit daarover problemen of vragen gekregen hebben.
Dit verbaast mij enorm... meest logische termijn lijkt mij 1 maand. Graag jullie mening hierover.
Een tweede punt is de stookoloietank. Er is een bovengrondse tank die verwijderd zal worden door de verkopers. Dit is opgenomen in de compromis. Maar er is ook nog een tweede ondergrondse tank die nog gekeurd moet worden. Hiervan waren wij niet op de hoogte aangezien dit niet op 1 van onze 3 bezoeken aan het pand is vermeld. We hebben ook geen idee waar deze tank zit.
Wij hebben gevraagd om deze tank ook op kosten van de verkopers buiten gebruik te laten stellen indien blijkt dat deze afgekeurd is en laten dit in de compromis op te nemen. Echter de verkopers moeten hier uiteraard nog mee akkoord gaan.
Wat denken jullie is dit verstandig? Andere tips...
Ten derde dient de grondd nog gesplitst te worden en dit staat ook als opschortende voorwaarde: "De verkoop is evenwel afgesloten onder de opschortende voorwaarde van betekening van splitsing zoals aangeduid op het aangehecht opmetingsplan van beëdigd landmeter XXX" Hier krijgen wij pas zekerheid over bij ondertekenen van de Akte. Is dit normaal?
Alvast enorm bedankt voor jullie advies,
Vele groeten,
Tim