even kort de situatie schetsen: eind januari een compromis ( afgedrukt van het internet ) opgemaakt voor de som van 450 000€ met de verkoper waarbij hij mondeling verklaart dat de woning pas vrij zal zijn einde mei. ik en mijn vrouw gaan hiermee akkoord. na wat heen en weer getelefoneer tussen notarissen blijkt plotseling dat de verkoper verzwegen heeft dat zijn moeder van 79 jaar vruchtgebruik heeft op de woning, hij verzekerd mij dat zij van alles op de hoogte is en akkoord gaat met de verkoop.
na nog een paar dagen blijkt dat zijn moeder bij de zus van de verkoper woont en dat deze alle contact met de moeder tegenhoud, ( ik heb zelf getracht de moeder te spreken en ben hier niet in geslaagd ) maar nog steeds verzekerd de verkoper mij ervan dat hij alles in het werk zal stellen om de verkoop te laten doorgaan.
tot uiteindelijk de verlossende mail kwam waarbij wij ( ik, mij vrouw en onze notaris ) uitgenodigd werden op het notariskantoor van de verkoper waarbij de moeder ook het compromis zou tekenen.
maar een half uur voor die bewuste afspraak werd ik opgebeld dat de afspraak niet doorging.
na nog een maand getalm ( 7 maanden ondertussen) en getelefoneer mompelt de verkoper dat zijn zus de moeder bespeelt en 137 000€ eist voor het afkopen van het vruchtgebruik en dat hij er zelfs niet aan denkt deze som te betalen aan zijn moeder, en dat hierdoor de verkoop niet kan doorgaan.
nu had ik reeds enkele kosten uitgevoerd aan de woning ( schattingsverslag, kleine herstellingen, opruiming buiten, etc...).
voor ons was het de droomlocatie en woning en nu blijkt dit alles in het water te vallen...
weet iemand raad ???