Allen,
Ik heb mij vorig jaar in september een gerenoveerd appartement gekocht. Deze week (een klein jaar na aankoop) was er een defect met de boiler. Bij nakijken vertelde de firma/Vaillant dat deze slecht geïnstalleerd is: afvoer en ventilatie zijn niet in orde, wat een gevaarlijke situatie is – risico op ontsnapping van gas, en condensatie. En inderdaad, in de aanpalende kamer heb ik de voorbije 2 maanden vochtigheidsproblemen, en dit komt hierdoor – condensatie die ontsnapt uit de afvoer van de boiler.
De verkopers waren perfect op de hoogte van deze verkeerde installatie, en de daaraan verbonden risico’s: in het systeem van de installatiefirma/Vaillant zit een interventie van augustus vorig jaar, waarin ze duidelijk stellen dat de boiler niet correct is geïnstalleerd, en dat dit een groot risico inhoudt – ik heb een kopie/print van die interventie gekregen (waarin die risico's duidelijk vermeld staan).
Mijn vraag: kan ik de vorige eigenaars verantwoordelijk stellen voor i) het correct installeren van de boiler, en ii) de vochtigheidsproblemen die door die niet correcte installatie zijn ontstaan?
Advies zou heel erg welkom zijn – alvast bedankt.
Vriendelijke groeten.