Fout notaris

ilse v
Topic Starter

Fout notaris

#1 , 29 nov 2007 16:44

Onlangs heb ik via mijn notaris een woning verkocht en gekocht. Hierbij heeft de notaris een overzicht van alle kosten gemaakt en mij dit toegestuurd. De aktes werden verleden en gelden uitbetaald volgens deze afrekeningen (oa erelonen, registratierechten etc).

1 dag na het verlijden van de laatste akte, krijg ik echter bericht van de notaris dat deze een rekenfout heeft gemaakt (fout in bedrag van de mee te nemen registratierechten) waardoor ik 3.600€ moet opleggen + de vraag of ik dit asap wil betalen.

Echter, op basis van de berekeningen van de notaris hebben wij budgetten opgemaakt en besteed voor schilderwerken, aankopen ed. Ik dact dat wij mochten uitgaan van de competentie en deskundigheid van de notaris. Daarvoor betaal ik tensloten een paar 1000€ ereloon.

Kan de notaris dit zomaar terugvorderen nadat alle papieren ondertekend zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bear

#2 , 30 nov 2007 08:48

Vrienden van mij hadden eenzelfde situatie voor en zijn een afbetalignsplan met de notaris overeengekomen.

(Ben uiteraard geen jurist)

Reclame

Terug naar “Kopen”