grond kopen in ardennen

tristan
Topic Starter

grond kopen in ardennen

#1 , 21 nov 2007 21:40

Mijn echtgenote en ik zijn van plan een stuk (1480m²) bouwgrond te kopen in de Ardennen,provincie Namur.Momenteel hebben we een huis die we aan het afbetalen zijn.Dus zal die grond een 2de eigendom zijn .Ik denk dat we er
zeker in de 1ste 5 jaar niet zullen op bouwen op dit stuk grond.

Welke kosten zijn er daar via belastingen enz aan verbonden ??:
? :Bovenop de grondlasten,registratie en andere kosten bij aankoop ;
vraag ik me af of we daar zullen op belast zullen zijn & hoeveel. Of hoe
wordt de maatstaf van die bepaalde belasting bepaald.

Zullen wij een boete moeten betalen ??:
?:En ook de prijs ;wij kopen deze grond van een goed (betrouwbaar)
familielid die het wil verkopen voor een "zeer" goede prijs .
Wij kopen die grond voor 7500 euro.
Zoals ik zie via de talrijke aanbiedingen van gronden in de ardennen,vind je bijna niets onder de 25000euro voor zo'n stuk grond.
>>> waarschijnlijk mogen we nog een boete inrekenen of hoe kunnen we dit vermijden ???

***we hebben alle documenten reeds ingekeken ;geen bouwverplichting , het is degelijk bouwgrond enz.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 23 nov 2007 10:43

“Art.7.§ 1. Inkomsten van onroerende goederen zijn :1° voor niet verhuurde onroerende goederen :a) voor in België gelegen goederen :- het kadastraal inkomen wanneer het gaat om ongebouwde onroerende goederen of...”(Wetboek Inkomstenbelastingen 10 april 1992).

“Art.201.Wanneer bevonden wordt dat de opgegeven prijs of...te laag is, en dat het vastgestelde tekort gelijk is aan of hoger dan het achtste van de opgegeven prijs of van de aangegeven waarde, verbeurt de verkrijgende partij een geldboete ten bedrage van het ontdoken recht.”(Wetboek Registratierechten 30 november 1939).

Deze geldboete komt bovenop het ontdoken recht.

U kan dit voorkomen door in de koopakte naast de koopprijs een koopwaarde ‘pro fisco’ te vermelden die gelijk is aan de werkelijke waarde van de gekochte grond.Daarop wordt u dan belast zonder boete.

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/

Reclame

Terug naar “Kopen”